دانستنی های مو, رنگ مو

از بین بردن قرمزی مو با چند راهکار ساده

احتمالا برای همه حتی شده برای یک بار هم پیش آمده که بعد از رنگ کردن مو متوجه هاله های قرمزی در رنگ موی خود میشوند که این اصلا برای خانمها خوشایند نیست. معمولا اشخاصی با تناژ و ژن رنگ موهای خرمایی و مایل به قهوه ای و همچنین افرادی با تارهای موی ضخیم با مشکل قرمزی و زردی رنگ مو بعد ازرنگ کردن مو مواجه هستند. در این مقاله با بهترین و جدیدترین روش ها و راهکارهای ساده، موثر و کاربردی برای ازبین بردن قرمزی مو با استفاده از واریاسیون و ترکیبات خانگی آشنا می شویم.

آنچه خواهید خواند:

  • واریاسیون برای رفع قرمزی مو
  • از بین بردن قرمزی مو با اکسیدان
  • رنگساژ برای از بین بردن قرمزی مو
  • از بین بردن قرمزی مو با رنگساژ خانگی
  • استفاده از رنگ تیره برای از بین بردن قرمزی مو
  • ترکیب رنگ مو برای از بین بردن زردی دکلره
  • تونر ضد زردی مو
  • از بین بردن قرمزی مو با جوش شیرین در خانه
  • علت قرمزی مو

روش های از بین بردن قرمزی مو

از بین بردن قرمزی مو روش های بپبسیار متنوع و آسانی دارد که میتوانید به راحتی در خانه این روش ها را امتحان کنید.

واریاسیون برای رفع قرمزی مو

خرید واریاسیون سبز رنگ و همچنین رنگ مو با گروه های رنگی m یکی از بهترین راه ها برای پیشگری از قرمزی مو است.
در هنگام انتخاب رنگ مو، رنگی با گروه m انتخاب کنید و در هنگام رنگ کردن موهای خود از واریاسیون سبز رنگ به اندازه یک بند انگشت داخل مواد آماده شده برای رنگ مویتان بریزید وسپس استفاده کنید .معمولا اشخاصی که بیشتر ازرنگ هایی با تناژ زیتونی استفاده میکنند و علاقه به رنگ زیتونی برروی موهای خود دارند همیشه به دنبال راههایی برای جلوگیری از قرمزی رنگ موهای خود هستند زیرا در اینگونه رنگ ها معمولا احتمال بوجود آمدن قرمزی در رنگ مو زیاد است.

واریاسیون بنفش

درصورتی که موهای خود را در منزل رنگ میکنید باید پایه رنگ موی خود را حتما به پایه 6 برسانید و در رنگساژ خود یک بند انگشت واریاسیون بنفش استفاده کنید.
اگر پایه موی خود را به 7 رساندید و دیدید تناژ زردی دارد یک بند واریاسیون بنفش را به ترکیب رنگ بیسکویتی خود اضافه کنید و به مو بمالید در نتیجه یک موی خوش رنگ عروسکی و کاراملی خواهید داشت

از بین بردن قرمزی مو با اکسیدان

از جمله مهمترین موارد، انتخاب اکسیدان های ضد قرمزی در هنگام درست کردن رنگ مو است که میتواند از قرمز شدن مو جلوگیری کند و تا بخش زیادی این قرمزی را جذب خود کند.

استفاده از اکسیدان ضد قرمزی

گاهی با توجه به اینکه از اکسیدان ضد قرمزی استفاده میکنیم و رنگ موی انتخابی ما از رنگهای تیره گروه زیتونی است باز متوجه هاله قرمزی حتی به میزان کم بروی موها میشویم دلیل این اتفاق استفاده از اکسیدان درصد بالا است برای جلوگیری از این کار باید از اکسیدان با درصد های پایین استفاده کنیم.
برای کمتر استفاده کردن از اکسیدان و جلوگیری از قرمز شدن موها میتوان برای رقیق کردن مواد  رنگ درست شده ، از مقداری آب استفاده کنیم زیرا هرچه میزان کمتری اکسیدان استفاده کنیم احتمال قرمز شدن رنگ موی ما کمترمیشود .
ولی اگر علاقه به بلوند های بسیار روشن و زیتونی های بسیار روشن دارید استفاده از آب میتواند در این مرحله شما را دچار مشکل کنند. استفاده از آب برای رنگ های زیتونی با پایه 5 و 6 قابل استفاده است و برای روشن تر شدن موها ،آب میتواند جلوی این کار بگیرید و کار را سخت کند برای اینکار باید اکسیدان با درصد بالا استفاده کرد و حتی الامکان میزان آن کمترازمقداررنگ مورد استفاده باشد.

اکسیدان ضد قرمزی چیست ؟

مواد تشکیل دهنده اکسیدان ها آب، ستیل الکل و هیدروژن پراکسید می باشد که در مواد تشکیل دهنده اکسیدان ضد قرمزی، تفاوت درمیزان هیدروژن پراکسید می باشد.

 شاید برای شما مفید باشد: پاک کردن رنگ مو

رنگساژ برای از بین بردن قرمزی مو

از راههای دیگر از بین بردن زردی و قرمزی مو و رنگساژ کردن مو ترکیب اکسیدان 12 درصد با واریاسیون نقره ای و بنفش است.
نکته: در استفاده از میزان واریاسیون دقت کنید زیرا استفاده بیش از حد باعث تیرگی رنگ مو میشود

رنگساژ کردن مو چیست ؟

رنگساژ کردن مو در واقع همان رنگ موی ضعیف شده است که با ترکیب رنگ و اکسیدان و مقداری آب انجام میشود و روی موهای دکلره شده قرار میگیرد.
اگر دچار بد رنگ شدن مو بعد از رنگ کردن شدید، مقداری از شامپو رنگ را با واریاسیون سبز به اندازه یک بند انگشت خوب مخلوط کرده و به مدت یک ربع بروی موها قراردهید و سپس خوب شستشو دهید.

از بین بردن قرمزی مو با رنگساژ خانگی

یکی دیگر از روشهای از بین بردن قرمزی موها در خانه استفاده از رنگساژ های خانگی است .گاهی یک یا دوهفته بعد از رنگ کردن مو متوجه قرمزی مو میشویم که دکلره و رنگ مجدد، در مدت زمان دوهفته بسیار برای مو مضر است میتوان برای رهایی از این مشکل، یک بند انگشت واریاسیون سبز را با مقداری شامپوی مناسب موی خود مخلوط کرده به مدت یک ربع روی موهای خود بگزارید و بعد از یک ربع ،مو که رنگساژ شد، موی خود را شستشو دهید .

استفاده از رنگ تیره برای از بین بردن قرمزی مو

یکی دیگر از روش های از بین بردن قرمزی موهای رنگ شده، رنگ کردن مو با استفاده از رنگ های سرد و تیره ای که تناژ گرم و قرمز ندارند است.

قرمزی رنگ موی شرابی

این روش ها، زمانی جوابگو و تاثیرگذاراست، که شما از رنگ هایی با تناژ زیتونی استفاده کرده باشید اگر موهای شما رنگ شرابی یا بادمجانی دارد و دچار قرمزی شده تقریبا راه حلی ندارد و تنها راه آن رشد موها و جایگزین شدن رنگ موی اصلی و طبیعی موها است .

رفع قرمزی مو با رنگ مشکی

مقدار کمی مشکی پرکلاغی به اندازه یک نخود را با مقداری شامپو در کف دست خود مخلوط کنید و بروی موهای خیس خود بمالید و سپس بلافاصله خوب شستشو دهید. استفاده از روش اول و واریاسیون، کمی مطمئن تر است زیرا اگر بیشتر از یک ربع هم روی مو بماند ضرری ندارد ولی در هنگام استفاده از مشکی پر کلاغی به دلیل سرعت بالای مو در گرفتن رنگ مشکی باید دقت و سرعت عمل بالایی داشته باشیم که بهتر است توسط آرایشگر انجام شود زیرا دیر شدن و سریع عمل نکردن موجب تغییر رنگ موی شما به مشکی میشود.

از بین بردن قرمزی مو با رنگ دودی

اگر در هنگام رنگ کردن واریاسیون در دسترس نداشتید میتوانید با ترکیب کردن رنگ موی دودی روشن و رنگ زیتونی از قرمزی مو جلوگیری کنید و جایگزین مناسب برای واریاسیون داشته باشید .

ترکیب رنگ مو برای از بین بردن زردی دکلره

از دیگر کارهایی که برای رفع زردی مو بعد از دکلره می‌توانید انجام دهید، ترکیب چند رنگ مو است. به این صورت که رنگ‌های دودی، بژ و مقدار کمی شکلاتی را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کنید و روی موهایتان قرار دهید. این کار علاوه بر از بین بردن زردی مو، موهایتان را نیز خیلی خوش‌ رنگ‌ تر خواهد کرد.

 شاید برای شما مفید باشد: رنگ مو در خانه

بلیچ کردن چیست ؟

فرایند روشن کردن مو با استفاده از پودر دکلره و پراکسید را بلیچ کردن میگویند که در این پروسه رنگ دانه های مو از آن خارج میشوند و مو آماده پذیرش رنگ های فانتزی میشود.

تونر ضد زردی مو

استفاده از تونر بهترین روش برای از بین برد زردی مو است .تونرها معمولا تشکیل شده از موادی با فرمولاسیون خاص برای خنثی کردن رنگ هایی با تناژ نارنجی و زرد هستند معمولا تونرها به رنگ های آبی و یا بنفش هستند که رنگ دانه های نارنجی و یا زرد را تبدیل به خاکستری میکنند
در انتخاب تونر دقت کنید که با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمسیر یا سرد سیر بودن آب و هوا و همچنین تیره و یا روشن بودن رنگ مو ،فرق میکند.

تونر ضدقرمزی

روش دیگر استفاده ازتونرهای ضد قرمزی است که بعداز بلیچ کردن استفاده میشود که بعد از رنگ کردن فراموش میشود. استفاده از یک تونر مناسب و اصل از نارنجی شدن مو جلوگیری میکند

از بین بردن زردی مو

در پاسخ به این سوال که چطور زردی مو را بگیریم ، می‌توان گفت اولین و ساده‌ترین راهکار، تیره کردن موها با استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا متوسط و رنگ موی کبود می‌باشد که البته چندان جذاب نیست.
چرا که هدف از دکلره کردن موها، قطعاً روشن‌تر کردن آن‌هاست و اگر از رنگ‌های تیره استفاده کنید، تا مدت‌ها امکان روشن کردن موهایتان را از دست خواهید داد.
برای جلوگیری از قرمزی مو، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ موهای سری M استفاده کنید و هنگام ترکیب رنگ مو با اکسیدان، یک بند انگشت واریاسیون سبز نیز به آن اضافه کنید. علاوه بر این، اگر بعد از چند بار شستشو موهایتان قرمز شده‌اند برای از بین بردن قرمزی مو با واریاسیون می‌توانید طبق روش زیر عمل کنید:
دو بند انگشت واریاسیون نقره‌ای یا بنفش را با اکسیدان ۱۲ درصد مخلوط کنید.
ترکیب به دست آمده را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سپس بشویید.
همچنین برای از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش نیز می‌توانید ازهمین روش استفاده کنید. واریاسیون‌های آبی و خاکستری می‌توانند تناژ نارنجی و زرد را خنثی کنند.
این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از واریاسیون بنفش روی موهای دکلره باید با احتیاط انجام بگیرد، چرا که اگر با حجم زیاد و اکسیدان کم این کار را انجام دهید موهایتان بنفش و ارغوانی خواهند شد. البته دوام واریاسیون‌ها زیاد نیست و با شستشوی مکرر از بین می‌رود.

از بین بردن قرمزی مو با جوش شیرین در خانه

جوش شیرین میتواند از بهترین مواد طبیعی موجود در خانه نام برد که به از بین بردن قرمزی موی سر کمک میکند
پاک کردن و از بین بردن قرمزی با استفاده از جوش شیرین بهترین راه و سریع ترین جوابدهی را خواهد داشت ولی این روش در موهای قهوه ای و تیره سخت تر عمل میکند .
در این روش اگر موهایتان قرمز شد و مورد پسند و علاقه شما نبود سریع موهای خود را با جوش شیرین شستشو دهید زیرا جوش شیرین با دارا بودن خاصیت سفید کنندگی که دارد در زمانهای اولیه رنگ کردن مو میتواند از بین برنده قرمزی و بدرنگی موی شما شود
گاهی خانم ها برای اینکه آسیب کمتری به موها بزنند برای رنگ کردن مو از گیاهان طبیعی مانند حنا هندی استفاده میکنند ولی باید بدانید که پاک کردن و ازبین بردن چنین رنگ هایی از روی مو کار بسیار سختی است و همچنین این محصولات تناژ بالایی از قرمزی به موها میدهد و برای از بین بردن این تناژ حتما به دکلره احتیاج خواهید داشت پس یه پیشنهاد خوب : اگر علاقه ای به رنگ قرمز با تناژ بالا ندارید ترجیحا از از این مواد برای رنگ کردن موها استفاده نکنید

 شاید برای شما مفید باشد: شامپو بدون سولفات

 شاید برای شما مفید باشد: شامپو بدون سولفات

علت قرمزی مو

قرمز شدن مو بعد از رنگ کردن مو میتواند دو دلیل اصلی داشته باشد. یا رنگ مویی که انتخاب کرده اید زیادی روشن است و یا رنگ انتخابی تان ته رنگ گرمی دارد که بعد از شست و شو و گذر زمان این قرمزی بیشتر نمایان میشود. رنگدانه های قرمزی و نارنجی سخت ترین و پایدار ترین رنگدانه ها در مو هستند و به همین دلیل هر رنگ دیگری زودتر از قرمز و نارنجی از بین میرود و رنگدانه های قرمز و نارنجی مو نمایش داده میشوند.

در ابتدا از دلایل و عوامل زردی و قرمزی رنگ مو بلافاصله بعد از رنگ کردن و یا بعد از یکی دو مرحله شستشو ایجاد میشود، نام میبریم

علت قرمز شدن رنگ مو

قرمز شدن مو بعد از رنگ میتواند دلایل بسیار مختلفی مانند ژن و رنگ موی طبیعی و یا اشتباهاتی که در هنگام رنگ کردن رخ میدهد داشته باشد. در ادامه رایج ترین دلایلی که باعث قرمز شدن مو میشود را توضیح میدهیم.

استفاده از رنگ مو با تناژ گرم

رنگ موهایی با تناژ و رنگدانه های قرمز، نارنجی یا زرد، مانند مسی، شکلاتی، ماهگونی و … دارای پیگمنت بالایی از قرمزی هستند. به صورت کلی میتوان گفت رنگ موهای گروه N دارای تناژ قرمز هستند ک صددرصد پس از استفاده موی شما دچار قرمزی میشود و بالعکس رنگ موهای گروه M سرد و بدون قرمزی هستند.

قرار دادن بیش از حد رنگ مو

هنگام رنگ کردن مو باید بدانید که هر رنگ چه مقدار باید روی موهایتان بماند زیرا اگر بیشتر از زمان ذکر شده برروی جعبه رنگ، رنگ مو را برروی موهای خود بگذارید باعث قرمز شدن مو میشود.

انتخاب نادرست اکسیدان

بیشتر افراد معتقد هستند که استفاده از اکسیدان زیاد باعث روشن شدن بیشتر مو میشود. اما این کار باعث ایجاد رگه های قرمز و نارنجی برروی مو میشود و باید اکسیدان به مقدار مناسب خود استفاده شود.

حرارت دادن مو

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بیشتر افراد هنگام رنگ کردن مو انجام میدهند حرارت دادن به رنگ است. درست است که حرارت دادن رنگ میتواند باعث شود که رنگ سریع تر و بهتر باز شود و برروی مو بنشیند. اما توجه داشته باشید که اگر رنگ زمان زیادی بماند و زیادی باز شود مو دچار قرمزی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *