در حال نمایش 4 نتیجه

معرفی محصولات مسواک و خمیردندان

دهان و دندان ها نیز مانند دیگر قسمت های دهان نیاز به مراقبت زیادی دارند که اگر این مراقبت های انجام نشود میتواند مشکلات متعددی مانند پوسیدگی دندان، زرد شدن دندان، بدبو شدن تنفس و … بوجود بیاورد. استفاده از خمیردندان و مسواک از مهم ترین محصولات مراقبت از دهان و دندان هستند که روزانه موردمصرف قرار میگیرند.

مسواک چیست؟

مسواک زدن یکی از کارهایی است که از سنین کم آموزش داده میشود و در بهترین حالت باید سه بار در روز انجام شود. امروزه مسواک های بسیار متعددی با خاصیت های بسیار گوناگون تولید میشود که باعث ایجاد تنوع زیادی در انتخاب میشود. شاید فکر کنید مسواک، مسواک است اما اینطور نیست! مسواک ها براساس نوع الیاف استفاده شده و کیفیت آن میتواند بسیار با کیفیت یا خیلی بی کیفیت باشد و نتواند به خوبی آلودگی های دهان را از بین ببرد و به همین دلیل تفاوت قیمتی بسیار زیادی در بین مسواک ها وجود دارد.

خمیردندان چیست؟

خمیردندان ها جزو جدا نشدنی مسواک و بهداشت دهان هستند. در گذشته خاکستری، چوب درخت و … جایگزین خمیردندان ها بودند اما امروزه انواع خمیردندان با ترکیبات متنوعی تولید میشود که هرکدام ویژگی های خاص خود را برای تمیزکردن دندان ها دارند.

انواع خمیردندان

خمیردندان ها براساس خاصیت و ترکیبات خود به دسته های مختلفی مانند خمیردندان ضد پوسیدگی، سفید کننده، ذغالی، خوشبو کننده نفس، ضدپلاک و … تقسیم میشوند که میتوانید براساس نیاز خود بهترین خمیردندان را انتخاب کنید. خمیردندان های با داشتن فلورای در ترکیبات خود باعث از بین رفتن آلودگی های لایه ای جمع شده برروی دندان که از عوامل پوسیدگی دندان است میشوند.

انواع مسواک

مسواک ها به دو دسته برقی و غیر برقی تقسیم میشوند که معمولا مسواک های اسده غیر برقی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین بعضی از مسواک ها حاوی برس مخصوص تمیز کردن زبان نیز هستند که میتواند آلودگی ها و باقی مانده هایی که برروی زبان وجود دارد را از بین ببرد. همچنین از لحاظ نوع الیاف نیز میتوان مسواک ها را به سه دسته نرم، متوسط و سخت تقسیم کرد. مسواک های نرم دارای الیاف انعطاف پذیری است که برای افراد با دندان و لثه های حساس مناسب است تا از خون ریزی لثه جلوگیری کند اما مسواک هایی که الیاف سخت دارند برای افرادی که از سیگار یا کافئین استفاده میکنند مناسب است تا قدرت پاک کردن بیشتری داشته باشد اما نباید در طولانی مدت استفاده شود تا به لثه آسیبی نرسد.

بهترین برندهای محصولات مسواک و خمیردندان

برند کولگیت یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع لوازم بهداشتی دهان مانند مسواک، خمیردندان و دهان شویه با ساختار کاملا گیاهی است که معتقد است همه افراد باید لبخندی زیبا و سفید داشته باشند.

خرید بهترین مسواک

برای خرید و انتخاب بهترین مسواک ابتدا مشخص کنید که ترجیحتا مسواک برقی است یا ساده و سپس از نوع الیاف و در داشتن مسواک مطلع شوید و توجه داشته باشید که حداکثر زمان استفاده از هر مسواکی 3 ماه است زیرا پس از سه ماه میزان باکتری های جمع شده در مسواک به حداکثر خود میرسد.

خرید بهترین خمیردندان

ابتدا مشخص کنید که قصد استفاده از چه نوع خمیردندانی دارید؟ سفید کننده، جرم گیر، ضد پلاک و … خمیردندان جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان باید حاوی فلوراید باشد و ترکیبات ساینده نداشته باشد تا باعث نازک شدن دندان نشود. ترکیبات خمیردندان را بخوانید و سعی کنید تا جایممک است برندهای شناخته شده، اصل و با کیفیت استفاده کنید.