در حال نمایش 6 نتیجه

معرفی محصولات کرم ضدآفتاب

اشعه های ماوراء بنفش خورشید یکی از مضرترین و جدی ترین تهدیداتی است که پوست روزانه در معرض مستقیم آن قرار میگیرد و اگر هیچ لایه محافظی بین پوست و خورشید قرار نگیرد میتواند باعث ایجاد چین و چروک و لک های پوستی برروی پوست شود. به همین دلیل کرم ضدآفتاب یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی پوست است که استفاده از آن مخصوصا در فصل های گرم و آفتابی جزو واجبات است.

کرم ضدآفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظ برروی صورت از برخورد اشعه ههای UVA و UVB خورشید با پوست جلوگیری میکند و برخلاف تصور بیشتر افراد کرم ضدآفتاب فقط برای فصل های گرم نیست و طبق گفته محققان پوست، هرفردی با سن بالای شش ماه باید از کرم ضد آفتاب هرروز استفاده شود. 

انواع کرم ضدآفتاب

کرم های ضد آفتاب بر اساس رنگ به دو نوع بدون رنگ و رنگی تقسیم میشوند که معمولا خانم ها از کرم های ضد آفتاب رنگی استفاده میکنند تا جایگزین کرم پودر نیز باشد. ضدآفتاب های رنگی، درجه رنگی های گوناگونی دارند که میتوانید مناسب ترین رنگ برای پوست خود را خریداری کنید. همچنین کرم های ضدآفتاب را میتوان بر اساس میزان SPF نیز دسته بندی کرد.

SPF یا اس پی اف چیست؟

SPF یا sun protection factor به معنی فاکتور محافظت در برابر آفتاب است که اجازه میدهد بدون وارد شدن هرگونه آسیب های ناشی از اشعه های ماوراء بنفش مضر به پوست، مقابل نور خورشید قرار بگیرید. معمولا برروی تمامی کرم های ضد آفتاب یا کرم های بی بی مقدار آن محصول درج شده است و هرچه این مقدار بالاتر باشد به معنی قوی تر بودن درجه محافظت آن است، برای مثال کم ضدآفتاب با اس پی اف 30 که حداقل SPF استفاده شده در کرم های ضد آفتاب است میتواند تا 97 درصد اشعه های مضر را دفع کند.

بهترین کرم ضدآفتاب

برای خرید بهترین کرم ضدآفتاب اولین قدم شناخت نوع پوست تان است تا مشخص شود که کرم ضد آفتاب شما باید برای چه نوع پوستی باشد و در قدم دوم از تاریخ داشتن و اصل بودن کالا مطمئن شوید. اگر قصد خرید کرم ضدآفتاب رنگی دارید مقداری از کرم را روی چانه خود تست کنید تا نزدیک ترین رنگ به رنگ پوست تان را خریداری کنید. اگر سابقه سرطان در خانواده یا پوست حساسی دارید از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید از کرم های ضد آفتابی که در ترکیبات خود آبرسان یا مرطوب کننده دارند استفاده کنید تا علاوه بر رطوبت رسانی پوست از خروج این رطوبت های از پوست جلوگیری کند.

کرم ضدآفتاب برای پوست چرب

برای افراد با پوست های چرب و دارای جوش و آکنه بهتر است از کرم های ضدآفتاب شیمیایی استفاده کنند که خشک تر هستند و مقدار چربی پوست را کنترل میکنند و چربی اضافه پوست را از بین میبرند.

بهترین برندهای کرم ضدآفتاب

برند اوسرین که کرم های ضدآفتاب فوق تخصصی برای انواع پوست با اس پی اف های بالا تولید میکند.
برند نیوول که کرم های ضد آفتاب حاوی انواع ویتامین و روغن های مفید پوست را به فروش میرساند و قیمت های بسیار مناسبی دارند.