رنگ مو

پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ مو

آنچه خواهید خواند:

  • پاک كردن رنگ موی مشکی
  • پاك كردن رنگ مو فانتزی
  • پاک کردن رنگ مو با سرکه
  • پاك كردن رنگ مو با جوش شيرين
  • نکات مهم در شستشوی مو با مخلوط شامپو و جوش شیرین
  • پاک کردن رنگ مو با نوشابه
  • پاک کردن رنگ مو با ویتامین سی
  • پاک کردن رنگ مو با دکلره
  • پاک کردن رنگ مو با روغن نارگیل و آب داغ
  • پاک کردن رنگ مو با آبلیمو
  • پاک کردن رنگ مو با استفاده از مایع ظرف شویی
  • از بین بردن رنگ دودی روی مو
  • پاک کردن رنگ مو با پودر ماشین لباسشویی

پاک كردن رنگ موی مشکی

میزان یکسان از پودر دکلره سفید را با اکسیدان شماره ۲ و شامپو خوب مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را بروی موها بمالید. کل موهای خود را با کلاه نایلونی بپوشانید. نیم ساعت تا 40 دقیقه منتظر بمانید تا رنگ مشکی کمرنگ شود. بعد از گذشت این زمان میتوانید موها را آبکشی کنید. در صورتی که نتیجه دلخواه به دست نیامد میتوانید بعد از یک روز استراحت مجددا از این روش استفاده کنید.

پاك كردن رنگ مو فانتزی

اکسیدان شماره 2 را با پودر دکلره و شامپو به میزان مساوی خوب مخلوط میکنیم. با یک برس دانه درشت مخلوط را خوب به خورد موها میدهیم. تمام موهای خود را با استفاده از یک کلاه یا نایلون بپوشانید. بعد از گذشت 20 دقیقه تند تند موها را چک کنید تا متوجه تغییر رنگ آن شوید، دقت کنید مدت زمان ذکر شده برای انواع مو فرق میکند. این روش را میتوانید چندین بار در هفته تکرار کنید.

پاک کردن رنگ مو با سرکه

سرکه و آب گرم را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. حتماً از سرکه سفید ساده استفاده کنید. سرکه سیب خاصیت اسیدی کمتری داشته و در نتیجه تأثیر کمتری دارد. بیشتر رنگ موها همانند صابون ها و شامپوها، به منظور متعادل کردن مواد قلیایی طراحی شده اند و مواد اسیدی ندارند. خاصیت اسیدی سرکه سفید به از بین رفتن رنگ مو کمک شایانی می کند. موهای خود را در محلول سرکه و آب فرو کنید. این محلول را روی سینک آشپزخانه یا روشویی و یا وان حمام روی موها بریزید و موها را کاملاً به این ترکیب آغشته کنید. موها را پوشانده و به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید. موهای خیس خود را با کلاه حمام یا یک کیسه پلاستیک بپوشانید. بگذارید محلول سرکه برای 15 الی 20 دقیقه روی موها باقی بماند.بعد از گذشت بیست دقیقه موها را با شامپو شسته و به خوبی آبکشی کنید. هنگام شستشوی موها، رنگ مویی که همراه با آب بیرون می آید را می بینید. وقتی آب کاملاً شفاف شد، دوباره موها را با شامپو شستشو دهید. اگر لازم است می توانید تمام این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا نتیجۀ دلخواه را بگیرید.

پاک کردن رنگ مو با سرکه

پاك كردن رنگ مو با جوش شيرين

شامپوی ضد شوره نسبت به شامپوهای معمولی کمی قوی تر هستند. افرادی که روی سرشان شوره دارند، چربی پوست زیادی داشته که همین باعث پوسته شدن کف سرشان می شود. بنابراین نیاز به یک فرمول قوی تر برای شامپو دارند. جوش شیرین یک پاک کنندۀ طبیعی است. حتماً تا بحال برای شما پیش آمده که از آن برای پاک کردن لکه ها استفاده کرده باشید. جوش شیرین به شما کمک می کند بدون اینکه موهایتان را دکلره کنید، رنگ را از روی آنها کم رنگ و نهایتاً پاک کنید. مخلوط کردن این پودر پاک کننده با شامپوی ضد شوره که دارای ترکیبات مؤثر برای از بین بردن رنگ مو است، یک ترکیب پاک کنندۀ موی قوی را بوجود می آورد. شامپو و جوش شیرین را به نسبت های مساوی با یکدیگر مخلوط کنید.می توانید در یک ظرف جدا آنها را باهم ترکیب کرده و یا شامپو و جوش شیرین را به نسبت مساوی کف دست ها بریزید. نیازی نیست خیلی سختگیری کنید! موها را با آن ماساژ داده و بگذارید برای چند دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.

نکات مهم در شستشوی مو با مخلوط شامپو و جوش شیرین

به دلیل شباهت فراوان بین بکینگ پودر و جوش شیرین، در انتخاب آن دقت کنید زیرا بکینگ پودر تاثیری در تغییر رنگ مو ندارد.
قبل از استفاده از شامپو موها را کاملاً خیس کنید.
زیر دوش بروید و برای چند دقیقه موها را زیر آب نگهدارید. برای استفاده از شامپوی معمولی نیز همین کار را انجام دهید.
شامپو را بطور یکنواخت به تمام موهای خود بزنید.
با دو دست خود تمام موها را از ریشه تا ساقۀ آنها را با شامپو ماساژ دهید.
اجازه دهید ترکیب شامپو و جوش شیرین کاملاً جذب موها شود.
این ترکیب برای نفوذ به تارهای مو و از بین بردن و پاک کردن رنگ به زمان بیشتری نیاز دارد. بعد از ماساژ موها و کف کردن شامپو بدون اینکه به موها دست بزنید یا به آنها آب بزنید، بگذارید به مدت 5 الی 7 دقیقه به همان حالت بماند.سپس با آب ولرم کاملا شستشو دهید.

 شاید برای شما مفید باشد: روش های خانگی درمان موی چرب

پاک کردن رنگ مو با نوشابه

نوشابه این نوشیدنی لذیذ ولی مضر در پاک کردن رنگ مو تاثیر مستقیم و زیادی دارد و برای روشن کردن رنگ مو از آن میتوان استفاده کرد. نوشابه کمترین آسیب را به موها در پاک کردن رنگ مو میرساند و اسید سیتریک موجود در نوشابه به روشن تر شدن رنگ مو کمک میکند. در این روش مقداری از نوشابه را با توجه به حجم و بلندی موی خود روی موهای خود بریزید تا تمام موها آغشته به نوشابه شود سپس اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه نوشابه بروی موهای شما باقی بماند و سپس آبکشی کرده و از نتیجه به دست آمده شگفت زده شوید.

پاک کردن رنگ مو با ویتامین سی

در یک کاسه چند عدد قرص ویتامین سی ریخته و آب داغ را به آن اضافه کرده و با یک قاشق آنها را خرد کنید تا یک مادۀ سفت و خمیری شکل بدست بیاید. می توانید از پودر ویتامین سی بجای قرص آن استفاده کنید. پودر ویتامین سی راحت تر در آب حل می شود ولی هر دوی آنها یک نتیجه را می دهند. اگر کمتر از 3 روز از رنگ کردن موهایتان گذشته باشد، ویتامین سی بیشترین تأثیر را خواهد داشت. اگر مدت زمان بیشتری گذشته است باز هم تأثیر آنرا می بینید ولی نتیجه در قبل از سه روز شگفت انگیز خواهد بود. موهای خیس خود را با خمیر بدست آمده ماساژ دهید و بگذارید 1 ساعت روی موها باقی بماند. حتماً موها را خیس کنید و خمیر را به موهای خشک نزنید. وقتی موها خیس باشد، ویتامین سی بهتر جذب می شود. بعد از اینکه خمیر ویتامین سی را به موها زدید، آنها را با کلاه حمام یا یک کیسۀ پلاستیکی بپوشانید. بگذارید 1 ساعت به همان صورت بماند. موها را آبکشی کرده و شامپو بزنید.خمیر ویتامین سی را با آب کاملاً بشوئید. سپس موهای خود را طبق معمول با شامپو و نرم کننده بشوئید. در صورتیکه تا چند روز بعد از رنگ کردن موها خمیر ویتامین سی را استفاده کنید، نتیجه را به وضوح خواهید دید. در این روش نیازی نیست موهایتان را دوباره رنگ کنید. خمیر ویتامین سی مضر نبوده و آسیبی به موها نمی زند.

چرا ویتامین سی

ویتامین سی یک گزینۀ بی خطر و غیرسایشی برای رنگ موهای تیره می باشد. اسید موجود در ویتامین سی رنگ مو را اکسیده کرده و مقاومت آن را روی موهای شما کم می کند.

پاک کردن رنگ مو با دکلره

دکلره کردن رنگی به موها نمی دهد، بلکه رنگ مو را از بین می برد. دکلرۀ مو را نمی توان پاک کرد یا از بین برد، ولی می توانید موهای دکلره شده را رنگ کنید.

پاک کردن رنگ مو با روغن نارگیل و آب داغ

از راههای دیگر خانگی برای پاک کردن رنگ مو میتوان به استفاده از روغن نارگیل اشاره کرد. ابتدا موها را کاملا با شامپوی مناسب مو شستشو دهید سپس تمام موها را به روغن نارگیل که گرم کرده اید آغشته کنید و موها را خوب ماساژ دهید دقت کنید تمام موها از نوک تا ریشه به روغن نارگیل داغ آغشته شده باشد سپس موها را درون یک حوله خوب بپیچید و اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت روغن بروی موهای شما باقی بماند و در آخر با استفاده از شامپو ضد شوره موها را شستشو دهید.

 شاید برای شما مفید باشد: ترکیب رنگ برای موهای سفید

پاک کردن رنگ مو با آبلیمو

آب لیمو ترش یا همان آبلیمو بهترین پاک کننده خانگی رنگ مو است کافی است پوست سر و موها را کاملا با آبلیمو ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت موها را با آب داغ آبکشی کنید و سپس به موهایتان نرم کننده مناسب نوع موی خود را بزنید.

پاک کردن رنگ مو با استفاده از مایع ظرف شویی

پاک کردن رنگ مو با مایع ظرفشویی به این صورت است که چند قطره از مایع را با شامپوی معمولی خوب مخلوط کنید میزان مخلوط یک به چهار است. روش استفاده به این شکل است که مخلوط شامپو و مایع ظرف شویی را به موها بمالید و خوب ماساژ دهید. ماساژ بیشتر به نفوذ بیشتر مواد به درون مو پاک کنندگی بیشتر آن کمک میکند و سپس بعد از گذشت چند دقیقه موها را آبکشی کنید. ممکن است مایع ظرف شویی به شکنندگی و ضعیف شدن موها کمک کند و باعث خشکی مو شود پس بعد از این روش حتما موها را به روغن های طبیعی آغشته کنید تا موها نرم و لطیف شوند. از این روش میتوانید چندین بار تا رسیدن به رنگ دلخواه خود استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو با مایع ظرفشویی

از بین بردن رنگ دودی روی مو

واریاسیون طلایی را با شامپو مخلوط کنید و یک مخلوط بسیار رقیق تهیه کنید، سپس این محلول را به روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بروی موها باقی بماند و و سپس آبکشی کنید. این روش بهترین تاثیر را در از بین بردن رنگ دودی خواهد داشت.

پاک کردن رنگ مو با پودر ماشین لباسشویی

موها را چندین بار با پودر ماشین لباسشویی شستشو دهید، به این صورت که یک قاشق پودر را به روی موهای خیس خود ریخته و کاملا ماساژ دهید تا کف کند و سپس خوب آبکشی کنید و از نرم کننده مناسب مو استفاده کنید و در سه روز به نتیجه دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *