دانستنی های مو

روتین پوستی مردانه چیست؟

روتین پوستی مردانه نباید حتما پیچیده و زمان گیر باشد هدف اهمیت دادن به پوست و سلامتی است و اینکه چقدر حاضر هستید برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص تلاش کنید. پوست آقایان و خانم ها دارای تفاوت های کوچکی مانند مقدار ترشح چربی و کلاژن سازی است اما بازهم در روتین پوستی شان تفاوت های زیادی مشاهده نمیشود. در ادامه چند روتین پوستی مختلف برای آقایان و نکات مهمی که در روتین پوستی مردانه باید رعایت شود را کاملا توضیح داده ایم.

آنچه خواهید خواند:

  • روتین پوستی مردانه چیست؟
  • تفاوت روتین پوستی مردانه و زنانه
  • اهمیت روتین پوستی آقایان
  • ترتیب روتین پوستی مردانه
  • مراحل روتین پوستی مردانه
  • روتین پوستی روزانه مردانه
  • مراحل روتین پوستی مردانه شب
  • ساده ترین روتین پوستی مردانه
  • روتین پوستی مردانه در 5 مرحله
  • روتین پوستی مردانه در 7 مرحله
  • بهترین روتین پوستی آقایان
  • خرید روتین پوستی مردانه
  • انواع پوست مردانه
  • روتین پوستی مردانه پوست چرب
  • روتین پوستی مردانه پوست خشک
  • روتین پوستی مردانه کره ای
  • نکات روتین پوستی مردانه
  • نکات مهم مراقبت از پوست برای آقایان

روتین پوستی مردانه چیست؟

روتین پوستی به مراحلی گفته میشود که بصورت مداوم و مکرر برای حفظ سلامت پوست انجام میشود. روتین پوستی مردانه لزوما شامل محصولات و مراحل متنوع و زمان گیر نیست و حتی با استفاده از دو محصول هم میتوانید یک روتین پوستی داشته باشید. در واقع مهم ترین اصل تشکیل دهنده روتین پوستی تنها تکرار است.

تفاوت روتین پوستی مردانه و زنانه

در ابتدا تفاوت های روتین پوستی زنانه و مردانه را مشخص میکنیم. 

اهمیت روتین پوستی آقایان

روتین پوستی یکی از مهم ترین عوامل برای داشتن پوستی سالم و سرحال است که حتی آقایان نیز باید برای حفظ سلامت خود آن را رعایت کنند. یک روتین پوستی مناسب و کامل میتواند تمامی آسیب هایی که در گذشته به پوست تان وارد شده است را از بین ببرد. همچنین داشتن یک پوست خوب چه در خانم ها و چه آقایان باعث افزایش اعتماد بنفس میشود و با تکرار مکرر میتوان تا درصد بالایی از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد.

ترتیب روتین پوستی مردانه

تمامی روتین های پوستی دارای یک سلسله مراتب ثابت هستند. اهمیتی ندارد اگر از یک محصول استفاده میکنید یا پنج محصول، اگر محصولات روتین پوستی خود را به ترتیب درست انجام ندهید نتیجه دلخواه خود را نمیگیرید و محصولات تاثیر گذاری خود را به خوبی انجام نمیدهند. در ادامه ترتیب روتین پوستی مردانه را نام بردیم:

 شاید برای شما مفید باشد: روتین پوستی کره ای

مراحل روتین پوستی مردانه

مراحل روتین پوستی مردانه را میتوان به دو بخش روتین پوستی صبح و شب تقسیم کرد زیرا توصیه میشود که برای  تاثیر گذاری بیشتر  دوبار در روز روتین پوستی خود را تکرار کنید. روتین پوستی شب و صبح آقایان مانند یکدیگر هستند و تنها تفاوتشان در مرحله آخر روتین پوستی است. روتین پوستی صبح آقایان با استفاده از کرم ضد آفتاب به پایان میرسد اما در روتین پوستی شب آقایان نیازی به کرم ضد آفتاب نیست و میتوان آن را با انواع کرم، ماسک و مرطوب کننده های شب جایگزین کرد.

روتین پوستی روزانه مردانه

روتین پوستی صبح مردانه پوست شما را برای روز و قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و اشعه آفتاب آماده میکند. با انجام روتین پوستی مردانه صبح مطمئن می شوید که در طول روز آسیبی به پوست تان وارد نمیشود.

مرحله 1. کثیفی و روغن اضافی را با یک شوینده کف ملایم پاک کنید

انتخاب شوینده صورت مناسب برای پوست مردان اولین قدم مهم در این روال است. هر روز صبح و عصر، با یک شوینده ژل کف کننده که حاوی سرامیدهای ضروری برای کمک به حفظ طبیعی پوست شما است صورت خود را شستشو دهید.

برای پوست های حساس و خشن یک پاک کننده اسید سالیسیلیک بدون عطر و غیر کومدوژنیک لازم است. اسید سالیسیلیک یک اسید لایه بردار ملایم و در عین حال موثر است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. این شوینده به طور موثر آلودگی، چربی و عرق را بدون ایجاد احساس سوزش از بین می برد.

مرحله 2. استفاده از سرم

روال مراقبت از پوست هر مردی باید شامل یک سرم هدفمند باشد که فواید ساده و چند منظوره ای را ارائه دهد. سرم ویتامین C بازسازی کننده پوست بوده و آنتی اکسیدانی است که حتی به روشن شدن و ایجاد یکنواختی رنگ پوست کمک می کند.

برای پوست های حساس برای جایگزینی آبرسان برای پوست‌های حساس، می‌توانید از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید تا پوستی با طراوت داشته باشید. همچنین ژل حاوی ویتامین B5 برای کمک به تسکین پوست انتخاب مناسبی است.

مرحله 3. یک مرطوب کننده با ضد آفتاب بزنید

کرم ضد آفتاب بخش مهمی از محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. هنگام انتخاب یک محصول ضد آفتاب، مهم است که محصولی با کیفیت با SPF حداقل 30 انتخاب کنید. با این حال، درهنگام انتخاب یک مرطوب کننده با ضد آفتاب، توجه به این نکته مهم است که طبق تحقیقات، پوست مردان سبوم بیشتری تولید می کند و چربی بیشتری دارد.

 شاید برای شما مفید باشد: درمان پف چشم

مراحل روتین پوستی مردانه شب

روتین پوستی شب مردانه برای پاک کردن و از بین بردن آلودگی هایی که پوست در طول روز در معرض آنها قرار گرفته است انجام میشود. با پاک کردن پوست و استفاده از محصولات مخصوص شب، پوست شما هنگام خواب مواد را به خوبی جذب میکند. 

مرحله 1. شستشوی پوست

پس از یک روز طولانی، کثیفی، چربی و عرق برروی پوست شما تجمع میکند. به همین دلیل مهم است که پوست خود را دوباره قبل از خواب کاملاً شستشو دهید. شب ها دوباره از یک شوینده فرموله شده برای نوع پوست خود استفاده کنید تا به طور موثر هرگونه تجمع باقی مانده روی پوست شما را بشویید.

برای پوست های مستعد آکنه باید از شوینده های مخصوص پوست های جوش دار استفاده کنید. این شوینده ها برای از بین بردن کثیفی و چربی اضافی و لایه برداری ملایم پوست ساخته شده اند و با نفوذ به زیر پوست جوش‌های سرسیاه، سرسفید و آکنه را به حداقل میرسانند.

مرحله 2. استفاده از سرم رتینول

تحقیقات نشان می‌دهد که از آنجایی که پوست مردان سبوم بیشتری تولید می‌کند، منافذ بزرگ‌تری نیز دارند. یک سرم رتینول بازسازی‌کننده با نیاسینامید تسکین‌دهنده و سرامیدهای محافظ مانع پوست، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

برای پوست های پیر اگر چین و چروک های پیری باعث نگرانی شما است، می‌توان سرم رتینول استفاده کرد. سرم روزانه ملایم رتینول، فواید ضد پیری مختلفی مانند بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک را ارائه می دهد.

مرحله 3. از مرطوب کننده شب استفاده کنید

بعد از شستشوی صورت با مواد شوینده مناسب نوع پوست خود ،حتما پوست خودرا کاملا با یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی مرطوب کنید.

برای پوست های معمولی به دنبال یک مرطوب کننده حاوی سرامید، باشید تا به آبرسانی و تسکین پوست شما در هنگام خواب کمک کند. این لوسیون مرطوب کننده غیر کومدون زا است، بنابراین منافذ را مسدود نمی کند و باعث نمایان شدن آکنه و جوش نمی شود، و حاوی مواد مفیدی مانند اسید هیالورونیک و نیاسینامید است که از مزایای طولانی مدت آن حفظ رطوبت در هنگام خواب است.

ساده ترین روتین پوستی مردانه

اگر تاکنون از روتین پوستی استفاده نکردید بهتر است ابتدا با ساده ترین روتین پوستی مردانه شروع کنید و به مرور زمان روتین پوستی خود را گسترش دهید. همچنین اگر حوصله، وقت یا هزینه کافی برای استفاده از محصولات متنوع را ندارید نگران نباشید میتوانید تنها با استفاده از دو محصول روتین پوستی خود را آغاز کنید.

روتین پوستی مردانه صبح در 2 مرحله

مرحله اول: با استفاده از یک شوینده مخصوص نوع پوست خودتان صورت تان را شستشو دهید تا پوست تان کاملا تمیز و آماده شروع روز باشد. 

مرحله دوم: یک ضد آفتاب ترجیحا حاوی آبرسان و مرطوب کننده و مخصوص نوع پوست خودتان تهیه کنید و پوست خود را با آن پوشش دهید تا اجازه جذب اشعه های مضر آفتاب را به پوست ندهد و پوست در طول روز دچار خشکی نشود.

روتین پوستی مردانه شب در 1 مرحله

صورت خود را با شوینده مخصوص تان شستشو دهید تا تمامی آلودگی و کثیفی هایی که در طول روز برروی پوست نشسته است از بین برود و با پوست تمیز به خواب بروید و خواب کافی داشته باشید. خواب کافی به اندازه شب تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست و بدن دارد. اگر باور نمیکنید کافی است ساعت سه شب از خواب بیدار شوید و خودتان را در آیینه نگاه کنید!

روتین پوستی مردانه در 5 مرحله

طبیعتا افزایش مراحل روتین پوستی باعث نتیجه بهتر و تاثیرگذاری بیشتر میشود. در این روتین پوستی مردانه دو مرحله و دو محصول جدید برایتان اضافه کرده ایم.

روتین پوستی مردانه صبح در 3 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شستشو دهنده نوع پوست خودتان

مرحله دوم: استفاده از اسکراب و لایه بردار باعث میشود لایه های مرده پوست تان از بین برود و پوست شفاف تر و صاف تر شود. سعی کنید از لایه برداری با دانه های ریز و بافت ملایم هفته ای دوبار بعد از اصلاح استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید هفته ای یکبار بیشتر از اسکراب استفاده نکنید.

مرحله سوم: استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی آبرسان

روتین پوستی مردانه شب در 2 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شوینده

مرحله دوم: استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوست نوع پوست تان قبل از خواب باعث میشود تا در طول شب ترکیبات آبرسان به خوبی داخل پوست تان نفوذ کنند و در صبح با پوستی نرم تر از همیشه رو به رو شوید.

روتین پوستی مردانه در 7 مرحله

اگر دنبال روتین پوستی پیشرفته تری هستید و واقعا به سلامت پوست خود اهمیت میدهید میتوانید از روتین پوستی مردانه پیشرفته استفاده کنید.

روتین پوستی مردانه صبح در 4 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شوینده

مرحله دوم: استفاده از اسکراب و لایه بردار (هفته ای دوبار)

مرحله سوم: استفاده از کرم دور چشم برای هر فرد بالای بیست سال توصیه میشود. پوست دور چشم از نازک ترین پوست های بدن است که زودتر از دیگر قسمت ها دچار پیری و چین و چروک میشود.

مرحله چهارم: استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی آبرسان

روتین پوستی مردانه شب در 3 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شوینده

مرحله دوم: استفاده از کرم دور چشم

مرحله سوم: استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوست

بهترین روتین پوستی آقایان

و در آخر پیشرفته ترین و کامل ترین روتین پوستی مردانه که دنیای شما را عوض میکند!

روتین پوستی مردانه صبح در 5 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شوینده

مرحله دوم: استفاده از اسکراب و لایه بردار (هفته ای دوبار)

مرحله سوم: استفاده از سرم پوست

مرحله چهارم: استفاده از کرم دور چشم

مرحله پنجم: استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی آبرسان و مرطوب کننده پوست

روتین پوستی مردانه شب در 4 مرحله

مرحله اول: شستشوی پوست با شوینده

مرحله دوم: استفاده از سرم پوست

مرحله سوم: استفاده از کرم دور چشم

مرحله چهارم: استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوست

 شاید برای شما مفید باشد: اسکراب چیست؟

خرید روتین پوستی مردانه

پس از مشخص کردن روتین پوستی مردانه تان باید به سراغ خرید و تهیه محصولات بروید. نکته بسیار مهمی که در خرید روتین پوستی مردانه وجود دارد استفاده از محصولات مخصوص نوع پوست تان و ترجیحا اورجینال است. محصولات فیک حتی اگر کیفیت خوبی داشته باشند کلاه برداری هستند و شما هزینه ای چند برابر برای ترکیباتی بی ارزش و ارزان میدهید که در مرور زمان معلوم نیست چه تاثیری برروی پوست تان میگذارد. اگر به دنبال فروشگاهی مطمئن برای خرید محصولات روتین پوستی آقایان اصل و اورجینال هستید رژفام بهترین انخاب برای شما است. فروشگاه اینترنتی رژفام وارد کننده مستقیم محصولات زیبایی پوست و مو است که به سراسر ایران ارسال دارد و حاوی ضمانت اصالت کالا است.

انواع پوست مردانه

هنگامی که صحبت از مراقبت از پوست مردان می شود،باید بدانیم که پوست هر فردی نیازهای منحصر به فردی دارد. پس برای داشتن روتین پوستی مردانه مناسب که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید تا بهترین و مرتبط ترین محصولات را برای روتین پوستی مردانه خود خریداری کنید. در ادامه نحوه تشخیص نوع پوست آقایان را توضیح داده ایم:

پوست معمولی دارای مقدار متعادلی از چربی و رطوبت است و بین پوست خشک و چرب قرار میگیرد و به هیچ وجه حساس نیست. آقایانی که پوست معمولی دارند میتوانند تقریبا از هرنوع محصولی که برای انواع پوست است در روتین پوستی مردانه خود استفاده کنند.

پوست چرب معمولا به دلیل ترشح بیش از حد سبوم و چربی براق است و پس از یک ساعت بعد از حمام پوست چرب است.

پوست خشک متاسفانه به خوبی رطوبت را در خود نگه نمیدارد و پوست دچار خشکی، پوسته پوسته شدن و لک میشود.

پوست مختلط ترکیبی از پوست معمولی، خشک و چرب است که معمولا تنها در ناحیه T صورت یعمی پیشانی، بینی و چانه تجمعه چربی مشاهده میشود اما قسمت گونه ها تقریبا خشک است.

پوست حساس در مقابل عوامل خارجی مانند سرما، گرما و محصولات خشن به سرعت واکنش نشان میدهد و ممکن است دچار التهاب، قرمزی، خارش و سوزش شود. آقایان با این نوع پوست باید از محصولات مخصوص پوست های حساس با ترکیبات ملایم و سبک و تا جای ممکن گیاهی استفاده کنند.

پوست دچار پیری خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و زبر تر و نازک تر بنظر میرسد. همچنین پوست پیر اغلب دارای چین و چروک و ناهمواری رنگی است.

اگر پس از آشنایی با انواع پوست باز هم از نوع پوست خود مطمئن نیستید با استفاده از چارت پایین میتوانید به راحتی نوع پوست تان را مشخص کنید.

 شاید برای شما مفید باشد: تشخیص ضد آفتاب اصل و تقلبی

روتین پوستی مردانه پوست چرب

پوست های چرب دارای مقدار ترشح سبوم و وچربی بالایی دارند که باعث میشود پوست همیشه براق بنظر برسد. پوست چرب با اینکه دیرتر از دیگر انواع پوست دچار پیری میشود اما بستر مناسبی برای ایجاد جوش و آکنه دارد و به همین دلیل توصیه میشود آقایانی که پوست چرب دارند در روتین پوستی خود از محصولات ضد جوش استفاده کنند.

روتین پوستی مردانه پوست خشک

پوست های خشک میزان رطوبت و چربی بسیار کمی دارند و نمیتوانند آب را به خوبی در خود نگه دارند به همین دلیل باید از محصولات حاوی آبرسان استفاده کنند. همچنین برای بهینه پوست و کمتر شدن خشکی حتما مقدار زیادی آب بنوشید و میزان مصرف کافئین خود را کم کنید.

روتین پوستی مردانه کره ای

روتین پوستی کره ای یکی از روتین های پوستی است که امروز بسیار محبوب شده است و باعث میشود به پوست شیشه ای دست پیدا کنید. پوست شیشه ای پوستی بسیار شفاف، صاف و درخشان هست که معمولا در افراد کره ای بسیار دیده میشود. روتین پوستی کره ای مردانه و زنانه تفاوتی با یکدیگر ندارند و بسیار ساده و راحت است. برای آشنایی کامل مقاله روتین پوستی کره ای چیست را مطالعه کنید.

نکات روتین پوستی مردانه

اگر به تازگی یک روال مراقبت از پوست مردانه را شروع کرده اید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

نکات مهم مراقبت از پوست برای آقایان

متخصصان پوست برای کمک به مردان برای ایجاد روتین های مراقبت از پوست سالم، نکات زیر را توصیه می کنند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *