مقالات آرایشی

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

متاسفانه امروزه محصولات تقلبی با تولید انبوه در بازار عرضه میشوند و به عنوان محصول اصل خریداری میشود. کرم ضدآفتاب نیز از این موضوع مستثنی نیست و ضدآفتاب های تقلبی زیادی در مغازه ها وجود دارد که اگر آشنایی با برند اصلی نداشته باشید ممکن است به هیچ وجه متوجه تقلبی بودن آن نشوید و بدون اینکه بدانید باعث آسیب دیدن پوست تان شوید. در این مقاله روش های تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از فیک را توضیح میدهیم تا بتوانید به راحتی کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی را تشخیص دهید.

آنچه خواهید خواند:

  • نکات تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی
  • قیمت ضد آفتاب
  • ترکیبات تشکیل دهنده کرم ضدآفتاب
  • بافت و بوی ضدآفتاب
  • رنگ کرم ضد آفتاب
  • بسته بندی ضدآفتاب
  • بارکد و بچ نامبر ضدآفتاب
  • تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی در خرید اینترنتی
  • چرا کرم ضدآفتاب اصل بخریم؟
  • عوارض استفاده از کرم ضدآفتاب تقلبی

نکات تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی

قیمت ضدآفتاب

بطور قطعی در اولین مرحله چیزی که باید ما را دچار تردید کند تفاوت قیمت کرم ضدآفتاب اصل و تقلبی است زیرا در ساخت محصولات تقلبی از مواد بی کیفیت و شیمیایی استفاده میشود که هزینه آنچنانی ندارد و به همین دلیل قیمت محصولات تقلبی خیلی پایین تر از ضدآفتاب اصل است.
متاسفانه پایین بودن قیمت ضدآفتاب های تقلبی باعث شده است تا بسیاری از افراد ضدآفتاب تقلبی را به اصل ترجیح دهند اما در اصل این قیمت کم نیز یک کلاهبرداری بزرگ است زیرا قیمت اصلی که صرف هزینه ساخت یک ضدآفتاب تقلبی میشود یک سوم قیمت نهایی است که کرم فروخته میشود و شما دارید پولی چند برابر برای یک محصول با ساختار کاملا بی کیفیت که ممکن است آسیب های زیادی به پوست تان وارد کند میپردازید.
کرم های ضد آفتاب زیادی در بازار موجود میباشد که هم وارداتی و هم تولید داخل کشور می باشند معمولا محصولات تولید داخل، قیمت های مناسب تری نسبت به محصولات وارداتی دارند این به معنای بی کیفیت بودن یا مناسب نبودن ضد آفتاب نیست و در یک جمله کلی قیمت بالا نیز به معنای کیفیت خوب نیست. ولی اگر با یک محصول وارداتی و یک ضد آفتاب با یک برند معتبر که قیمت پایین دارد مواجه شدید بدون تردید بدانید آن محصول اصل نبوده و تقلبی است. این محصولات درصد مواد فعال بسیار کمتری نسبت به نوع اصل آن دارند و در نتیجه در مراقبت از پوست شما بسیار ضعیف عمل میکنند.

 شاید برای شما مفید باشد: تشخیص کرم پودر گابرینی اصل از فیک

آشنایی با برند ضدآفتاب

در خرید یک ضدآفتاب اصل بهتر است ابتدا با جستجو در اینترنت ضدآفتاب مناسب خود و برند آن را مشخص کنید و سعی کنید اطلاعاتی دربرابر رنگ و ظاهر محصول بدست بیاورید تا هنگام خرید با مقایسه این موارد به اصل یا فیک بودن محصول پی ببرید. تولید کنندگان کرم ضدآفتاب تقلبی هرچقدر هم تلاش کنند نمیتوانند محصولی کاملا مشابه با محصول اصلی تولید کنند و همیشه تفاوت هایی در ظاهر و اطلاعات محصول دیده میشود که با آشنا بودن با برند مورد نظرتان این تفاوت ها واضح تر هستند.

ترکیبات تشکیل دهنده کرم ضدآفتاب

برروی کرم ضدآفتاب اصل ترکیبات آن بصورت کامل و معمولا در چند زبان ذکر شده است و لیست کوتاهی نیست، اما در تولید محصولات فیک لیست این ترکیبات دیده نمیشود یا اگر هم باشد بسیار خلاصه است که یکی از راه های تشخیص اصل یا فیک بودن کرم ضدآفتاب است.
همیشه در هنگام خرید هرنوع محصول زیبایی یا آرایشی لیست ترکیبات را مطالعه کنید. درست است که طبیعتا هیچ تولید کننده ضدآفتاب فیکی نامی از مواد خطرناک و شیمیایی که در ساخت محصول استفاده شده است را در ترکیبات آن ذکر نمیکند اما اگر در لیست مواد تشکیل دهنده ضدآفتاب نام ترکیباتی مانند جیوه، سرب و آرسینک بود به هیچ وجه این محصول را خریداری نکنید زیرا این ترکیبات از مهم ترین عوامل آسیب دیدن و ایجاد آلرژی در پوست هستند.

تاریخ انقضاء ضدآفتاب

تاریخ انقضاء یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید ضدآفتاب باید به آن توجه کنید. کرم ضدآفتاب باید حتما دارای تاریخ انقضاء باشد تا از سالم بودن مواد آن اطمینان حاصل کنید. اگر تاریخ انقضاء کرم ضدآفتاب نزدیک است بهتر است بازهم از خرید آن خودداری کنید.
دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات یک محصول اصل باید برروی آن چاپ شده باشد، پس اگر تاریخ انقضاء را بصورت برچسب برروی محصول مشاهده کردید مطمئن باشید که تاریخ انقضاء اصلی محصول به پایان رسیده است.
همچنین اگر تاریخ انقضاء را برروی محصول مشاهده نکردید با جستجوی بچ نامبر محصول در وب سایت Check Fresh میتوانید تاریخ تولید و انقضاء آن را چک کنید.

تست محصول

در صورت امکان حتما از فروشنده درخواست تست ضدآفتاب را بکنید و مقداری از آن را برروی چانه خود بزنید زیرا پوست دست با پوست صورت میتواند تفاوت رنگی داشته باشد و در خرید کرم ضدآفتاب رنگی میتوانید بهتر رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بعد از تست محصول دچار هرگونه قرمزی، خارش و حساسیت پوستی شدید ممکن است تاریخ انقضاء ضدآفتاب تمام شده باشد یا از مواد بی کیفیت و خطرناک در ساخت آن استفاده شده باشد.

بافت و بوی ضدآفتاب

در هنگام خرید حضوری کرم ضدآفتاب، از فروشنده درخواست یک تستر بکنید و به بافت و بوی ضدآفتاب توجه کنید. کرم های ضد آفتاب اصل دارای بافت سبکی هستند که به دلیل پیگمنت بالا به خوبی برروی پوست پخش میشوند و برروی پوست سفیدک جا نمیگذارند. همچنین کرم ضدآفتاب اصل رایحه ملایم و خوشبویی دارد. در ترکیبات کرم ضدآفتاب اصل از مواد سازنده به مقدار مناسب و مشخصی استفاده شده است که باعث میشود بو و بافت مناسبی داشته باشد که زیادی خشک یا چرب نیست.
کرم های ضدآفتاب تقلبی بافت یکدستی ندارند و بریده بریده یا بسیار آبکی و رقیق هستند و ممکن است به دلیل ترکیبات شیمیایی بوی نامطلوبی داشته باشند و به خوبی برروی پوست پخش نمیشود و دچار ماسیدگی میشود.

شاید برای شما مفید باشد: 13 روش تشخیص رژ لب فیک از اصل

رنگ کرم ضد آفتاب

کرم های ضدآفتاب در طیف های رنگی متفاوت یا بی رنگ تولید میشوند که قبل از خرید بهتر است به وب سایت رسمی برند مورد نظر بروید و طیف های رنگی آن را مشاهده کنید. بسیاری از تولید کنندگان کرم ضدآفتاب تقلبی نمیتوانند رنگ ها را به خلوصیت محصول اصلی در بیاورند و این تفاوت رنگ در بیشتر مواقع کاملا قابل تشخیص است. اگر فروشنده طیف رنگی از کرم ضدآفتاب که در وب سایت محصول موجود نیست را به شما عرضه کرد از فیک بودن آن مطمئن باشید.

بسته بندی ضدآفتاب

همانطور که قبل تر گفتیم، همیشه قبل از خرید هر نوع محصول اورجینال وارد سایت اصلی تولید کننده محصول شوید و شکل ظاهری و بسته بندی محصول را عکس بگیرید و کاملا به خاطر بسپارید چون یکی از راه های تشخیص سریع و واضح محصولات آرایشی توجه کردن به ظاهر و نوع بسته بندی محصول می باشد زیرا جعبه محصولات تقلبی از کیفیت های پایین برخوردار هستند و تفاوت های آشکاری  رنگ، فونت و ظاهر بسته بندی محصول وجود دارد. همچنین بسیاری از کمپانی های معتبر تولید کننده ضدآفتاب مانند برند Eucerin ضدآفتاب های خود را فاقد جعبه تولید میکنند، اما تولید کنندگان تقلبی این محصولات برای محصولات خود جعبه نیز تولید میکنند که یکی دیگر از روش های تضخیص تقلبی بودن آن محصول است. سعی کنید به نگارش و املاء کلمات برروی محصول توجه زیادی داشته باشید زیرا معمولا اشتباهات فاحشی در تولید محصولات فیک رخ میدهد که با کمی توجه میتوانید متوجه آن شوید. همانطور که گفته شد محصولات اصل دارای بسته بندی بسیار با کیفیتی هستند برای مثال اگر محصول دارای روکش پلاستیکی بود دقت کنید که این روکش به خوبی فیت محصول باشد.

میزان SPF کرم ضدآفتاب

کرم های ضدآفتاب همگی دارای میزان مشخصی از SPF هستند که به معنی میزان محافظت کرم آفتاب در برابر اشعه های UVB آفتاب است و هرچه این عدد بیشتر باشد ضدآفتاب محافظت بیشتری از پوست در برابر نور آفتاب میکند. میزان SPF کرم ضدآفتاب از مهم ترین ویژگی های آن است که معمولا بصورت کاملا واضح برروی محصول ذکر شده است. اگر برروی ضد آفتابی که قصد خرید آن را دارید درباره SPF آن هیچ اطلاعاتی وجود نداشت به تقلبی بودن آن شک نداشته باشید.

بارکد و بچ نامبر ضدآفتاب

باکرد و بچ نامبر اطلاعاتی هستند که برروی هر نوع محصول آرایشی و مراقبتی پوست یافت میشوند و یکی از بهترین روش های تشخیص اصل یا تقلبی بودن ضدآفتاب است. شما با جستجوی بارکد محصول داخل اینترنت میتوانید اطلاعات بسیاری از آن بدست بیاورید. اگر محصول شما اصل باشد با جستجوی بارکد باید وب سایت های دیگری که فروشنده این محصول هستند را مشاهده کنید اما اگر نتیجه جستجوی تان متفاوت بود بدانید که بارکد درج شده تقلبی است. اگر کرم ضدآفتاب دارای بارکد نیست یا بارکد و بچ نامبر بصورت برچسب برروی آن درج شده باشد از خرید آن خودداری کنید.
برندهای مختلف بچ نامبرهای خود را در مکان های مختلفی قرار میدهند که شاید پیدا کردن آن کمی برایتان سخت باشد. با مراجعه به وب سایت check fresh و انتخاب برند محصول میتوانید مشاهده کنید که بچ نامبرهای این برند در کجای محصول درج میشود و به راحتی آن را پیدا کنید و با وارد کردن بچ نامبر در این وب سایت میتوانید اطلاعات کاملی مانند سن محصول را مشاهده کنید.

تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی در خرید اینترنتی

نکاتی که برای تشخیص کرم ضدآفتاب اصل از تقلبی ذکر شد تنها درصورتی به دردتان میخورد که درحال خرید حضوری باشید اما چگونه از اصل بودن کرم ضدآفتاب در خرید اینترنتی مطمئن شویم؟ در ابتدا مطمئن شوید که فروشگاه مورد نظر شما دارای نماد الکترونیکی باشد که معمولا در پایین وب سایت قرار میگیرد و با کلیک برروی آن به صفحه اطلاعات فروشگاه اینترنتی میروید.
اطلاعات ذکر شده و عکس محصول را به خوبی و با دقت مشاهده و مطالعه کنید و سعی کنید از فروشگاه هایی که دارای ضمانت اصالت کالا و امکان مرجوع در صورت تقلبی بودن دارند خرید کنید زیرا متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی عکس و اطلاعات نادرستی از محصول در وب سایت خود قرار میدهند.
بهتر است قبل از ثبت سفارش با فروشگاه تماس بگیرید و از آن ها درخواست مشاوره کنید و از اصل بودن ضدآفتاب مطمئن شوید.
فروشگاه اینترنتی رژفام یکی از معتبر ترین وب سایت های وارد کننده انواع محصولات مراقبتی پوست و مو است که تمامی محصولات خود را با تضمین اصالت کالا و امکان مرجوع در صورت تضاد داشتن محصول، در سراسر ایران به فروش میرساند و میتوانید با خیال راحت محصولات اصل را از رژفام خریداری کنید.

 شاید برای شما مفید باشد: تشخیص رژگونه اصل از فیک شیگلم

چرا کرم ضدآفتاب اصل بخریم؟

بسیاری از افراد معتقدند که محصولات فیک و تقلبی تنها چند درجه پایین تر از محصول اصلی هستند و انتخاب بین کرم ضدآفتاب اصل و تقلبی مانند انتخاب بین خوب و بهترین است، اما متاسفانه این عقیده کاملا اشتباه است. کمپانی های بسیاری هستند که نمونه ای از کرم ضدآفتاب اصل را با درجه دو یا سه تولید میکنند اما فاقد ترکیبات مضر و کاملا زیرنظر متخصصان و نهادهای بهداشتی هستند. اما محصولات تقلبی محصولاتی هستند که هیچ تولید کننده معتبری ندارند و از مواد بی کیفیت و مضر در ساختار آن ها استفاده میشود. تولید کنندگان محصولات تقلبی اهمیتی به پوست و سلامتی شما نمیدهند و حاضرند هر موادی را در ساخت محصول خود استفاده کنند تا فقط به نمونه اصلی آن شباهت بیشتری داشته باشد. کرم ضدآفتاب وظیفه محافظت از پوست را دارد و مستقیما با پوست در تماس است. اگر از مواد شیمیایی و مضر در ساختار آن ها استفاده شده باشد که در مدت زمان طولانی میتواند باعث ایجاد انواع آلرژی و حساسیت پوستی، جوش و چین و چروک و حتی سرطان شود. همچنین همانطور که گفته شد ضدآفتاب با داشتن SPF وظیفه محافظت از پوست را به عهده میگیرد که با خرید یک محصول تقلبی بی کیفیت علاوه بر از دست دادن این محافظت به آسانی سمی ترین و خطرناک ترین مواد را برای چند ساعت برروی پوست خود قرار میدهید.

چرا از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

نور آفتاب حاوی اشعه های ماوراء بنفش است که یکی از عامل های اصلی سرطان و ایجاد چین و چروک برروی پوست است. درست است که آفتاب حاوی ویتامین D نیز هم هست که برای پوست و مو بسیار مفید است اما متاسفانه با قرار گرفتن در نور آفتاب مقدار دریافتی این اشعه های مضر بیشتر از مقدار ویتامین دی دریافتی است و به همین دلیل توصیه میشود که افراد بالای 3 سال در تمامی فصول به صورت مداوم از کرم ضدآفتاب استفاده کنند و هر 2 الی 3 ساعت یکبار آن را تمدید کنند.
استفاده از ضد آفتاب در تمام مناطق و در هرفصلی جز باید ها و واجبات آرایشی است و در هر سنی برای حفاظت از پوست باید از ضدآفتاب اصل استفاده کنیم.
ضدآفتاب های اصل دارای دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید روی هستند که به مدت 3 الی 4 ساعت از پوست در برابر این اشعه های مضر آفتاب محافظت میکند.
دارای ماده ای به نام های دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید روی هستند که بصورت موقت و برای یک مدت زمان بین 3 تا 4 ساعت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب جلوگیری میکند .دقت کنید اگر در مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید هستید حتما هر 5 ساعت یکبار ضد آفتاب پوست خود را تمدید کنید .برای نگهداری و پیشگیری بهتر و کامل تر میتوانید از عینک های آفتابی وکلاه نیز استفاده کنید
برای تاثیر گذاری بهتر و مفید تر 15 دقیقه قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب را بصورت کامل بروی پوست خود پخش کنید و اجازه دهید جذب پوست شما شود سپس با خیال راحت میتوانید از خانه خارج شوید .

عوارض استفاده از کرم ضدآفتاب تقلبی

ضد آفتاب محصولی حیاتی برای پوست و سلامت پوست ما می باشد و با یک انتخاب اشتباه میتواند عواقب بسیار خطرناک و بدی را در برداشته باشد. توجه نکردن به مواد اصلی تشکیل دهنده و کیفیت مواد اصلی و فرمولاسیون میتواند باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند کهیر و لک و جوش و در مواقع خطرناک و شدید دچارسرطان پوست شود. مبتلا شدن به سرطان پوست در افرادی با کک و مک بسیار بیش تراست پس این افراد باید در انتخاب ضدآفتاب دقت بیشتری کنند و حتما از محصولات اصل استفاده کنند افراد با پوست های سبزه و یا سیاه به دلیل وجود ملانین بالا در پوستشان کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان نسبت به سفید پوستان میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *