دانستنی های مو

تشخیص کوشن اصل از تقلبی

تشخیص کوشن اصل از تقلبی

متاسفانه با بالا رفتن محبوبیت و تقاضای کرم کوشن افراد زیادی شروع به تولید محصولات تقلبی و بی کیفیتی کرده اند که به جای کوشن اصل به فروش میرسد. البته مشکل تولید و فروش کوشن های تقلبی تولید نه تنها فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. طبق خبرگذاری SBS استرالیا این کوشن های فیک تولید شده متاسفانه دارای برچسب و اطلاعات دقیقی هستند که تشخیص تقلبی بودن آن ها را کمی سخت میکند. اما نگران نباشید هرچقدر هم که محصول تقلبی شبیه محصول اصل باشد بازهم شناخت محصولات فیک غیر ممکن نیست. در این مقاله تمامی تفاوت های کوشن اصل و تقلبی، نکاتی که در خرید کوشن اصل باید به آن ها توجه کنید را معرفی میکنیم اما قبل از هرچیزی چرا باید محصولات اورجینال را خریداری کنیم؟

آنچه خواهید خواند:

  • چرا باید کوشن اصل خریداری کنیم؟
  • تفاوت کوشن اصل و تقلبی
  • تست محصول
  • جعبه محصول
  • بارد و بچ نامبر
  • تاریخ انقضا
  • اطلاعات محصول
  • بسته بندی محصول
  • رایحه
  • پیگمنت و رنگ
  • شناخت محصول اورجینال
  • خرید از فروشنده معتبر
  • خرید اینترنتی کوشن اصل

چرا باید کوشن اصل خریداری کنیم؟

واقعا برای انتخاب بین خرید یک محصول اورجینال و یک محصول تقلبی بی کیفیت نیاز به دلیل دارید؟ مشکلی نیست. بسیاری از افراد به دلیل تفاوت قیمتی زیادی که بین محصول اصل و تقلبی است به سمت محصولات فیک میروند و معتقد هستند که محصولات فیک با قیمت کمتر همان کار محصول اصلی را انجام میدهند. حالا چه اشکالی دارد اگر کمی کیفیتش پایین تر باشد؟ این ایده کاملا اشتباه و غلط است. افرادی که محصولات تقلبی تولید میکنند تنها به شباهت آن به محصول اصلی فکر میکنند و برایشان اهمیتی ندارد چه ترکیباتی استفاده میکنند. در اصل قیمت تمام شده ساخت یک کرم کوشن فیک به همراه هزینه بسته بندی بسیار ناچیز تر از قیمت نهایی میشود که میپردازید.
از سوی دیگر شما به هیچ عنوان نمیتوانید متوجه شید که چه ترکیباتی در ساخت محصول فیک به کار رفته است زیرا برچسب مواد تشکیل دهنده ای که برروی کوشن تقلبی نصب میشود کپی کوشن اورجینال است. معمولا ترکیبات به کار رفته در محصولات تقلبی حاوی موادی شیمیایی و پلاستیکی هستند که معلوم نیست در مرور زمان چه آسیب هایی به پوست شما وارد میکنند.

تفاوت کوشن اصل و تقلبی

تفاوت کوشن اصل و تقلبی با توجه به برند کوشن میتواند کاملا با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال یکی از راه های تشخیص کوشن اصل از تقلبی با استفاده از بچ نامبر درج شده روی محصول است که در هر نوع برند و محصولی بچ نامبر در جاهای مختلفی قرار داده شده و پیدا کردن آن میتواند کمی سخت باشد. اما نگران نباشید در ادامه بهترین تفاوت های کلی کوشن تقلبی و اصل را توضیح میدهیم.

تست محصول

اگر به صورت حضوری در حال خرید کوشن هستید، حتما درخواست تست محصول بکنید. با تست محصول میتوانید اطلاعات بسیار زیادی درباره اصل یا تقلبی بودن کوشن بدست بیاورید.

جعبه محصول

بسته بندی محصولات اورجینال بدون نقص است. شاید در مسیر و جا به جایی جعبه محصول دچار کمی خرابی شده باشد اما بدون ایراد است. در بسته بندی کوشن اورجینال نام برند محصول با کیفیت عالی و بسیار خوانا و معمولا برجسته برروی آن درج میشود. همچنین بیشتر کوشن های برند های معتبر حاوی جعبه هستند. پس اگر محصول بدون جعبه بود به اصل بودن آن شک کنید.

بارد و بچ نامبر

نه تنها کوشن های اصل بلکه هر نوع محصول دیگری اگر اصل باشد حاوی بارکد و بچ نامبر است که به خوبی برروی محصول و جعبه آن چاپ شده است. بارکد محصول معمولا کاملا جلوی چشم است و با جستجوی آن در اینترنت باید اطلاعات محصول یا فروشگاه های دیگری که این محصول را میفروشند مشاهده کنید. پیدا کردن بچ نامبر شاید کمی مشکل باشد. بچ نامبر ترکیبی از اعداد و حروف هستند که برای هر محصولی منحصر به فرد است و با جستجوی آن در وب سایت Checkfresh.com میتوانید از اصل بودن کوشن مطمئن شوید. همچنین برای آشنایی بیشتر با بارکد محصولات با یاد داشته باشید که سه رقم ابتدایی هر بارکدی مربوط به کشور سازنده آن محصول است. برای مثال بارکد 629 کد کشور امارات است. پس هر نوع محصولی که ساخت کشور امارات و دبی باشد باید این سه شماره را در ابتدا بارکد خود داشته باشد. معمولا تولید کنندگان محصولات تقلبی در بارکد خود از عدد 696 استفاده میکنند که مرطوب به کشور چین است.

تاریخ انقضا

تاریخ انقضا یکی از مهم ترین اطلاعات هر محصولی است. اگر کوشن شما به هیچ وجه دارای تاریخ تولید و انقضا نیست مطمئن باشید که تقلبی است. دقت کنید که تاریخ محصول نگذشته باشد زیرا با گذشتن تاریخ مواد تشکیل دهنده کرم کوشن شروع به فاسد شدن میکند و ممکن است آسیب های جدی به پوست تان وارد کند.

اطلاعات محصول

تمامی محصولات اورجینال حاوی اطلاعاتی مانند ترکیبات به کار رفته، کشور سازنده، طریقه استفاده و توضیحات کوچکی درباره محصول هستند. همچنین برروی بیشتر محصولات وب سایت رسمی آن محصول درج شده است. در صورت مشاهده آدرس وب سایت برروی بسته بندی کوشن این آدرس را در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید آدرس وب سایت به درستی خورده و دقیقا سایت رسمی همان برند باشد.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصولات اصل مانند کوشن اورجینال بسیار تمیز و با کیفیت است اجازه پخش شدن یا بهم ریخت کوشن را نمیدهد. کمپانی های بزرگ و معتبر تولید کننده لوازم آرایشی به ظاهر محصول بسیار اهمیت میدهند پس اگر بسته بندی محصول درست و با کیفیت نیست بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

رایحه

کلیه محصولات اورجینال آرایشی به خصوص کرم پودرها و کوشن ها دارای رایحه بسیار ملایم یا بدون بو هستند. اگر کوشن شما دارای رایحه زیاد یا تندی است متاسفانه تقلبی یا فاسد است.

پیگمنت و رنگ

کوشن های تقلبی به دلیل نداشتن هیچگونه تناسب در ترکیباتشان و ترکیب های بی کیفیت، به هیچ وجه پیگمنت مناسبی ندارند و به خوبی پوست را پوشش نمیدهند. محصولات فیک معمولا یا بیش از حد غلیظ یا بیش از حد رقیق هستند و به خوبی و بصورت طبیعی پخش نمیشوند. بهتر است در هنگام تست محصول مقداری از آن را برروی چانه تان بزنید و پیگمنت و رنگ آن را چک کنید. معمولا محصولات تقلبی تفاوت رنگی بالایی با نسخه اصلی دارد و تولید کنندگان کوشن فیک نمیتوانند رانگ محصول را به خوبی در بیاورند.

شناخت محصول اورجینال

برای تشخیص بهتر کوشن اصل از تقلبی بهتر است قبل از خرید سری به وب سایت رسمی برند موردنظرتان بزنید و اطلاعات و عکس های محصول را چک کنید. بعد از شناخت محصول اورجینال راحت تر میتوانید محصول تقلبی را تشخیص دهید.

خرید از فروشنده معتبر

یکی از بهترین راه ها برای خرید کوشن اصل خرید از فروشنده و فروشگاه های معتبر است. پس قبل از خرید بهتر است در اینترنت یک پرس و جو بکنید و سعی کنید فروشندگان محصولات اورجینال را پیدا کنید.

خرید اینترنتی کرم کوشن اصل

اگر قصد خرید اینترنتی کوشن اصل را دارید باید از فروشگاه هایی که ضمانت اصالت کالا و نماد های اینترنتی دارند خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی رژفام وارد کننده رسمی محصولات اورجینال وارداتی از کشورهای اورپایی است. فروشگاه رژفام حاوی ضمانت اصالت کالا و تمامی نماد های رسمی است که میتوانید با خیال راحت از هر نقطه از ایران محصولات موردنیاز خودتان مانند کوشن اصل و اورجینال را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *