مقالات آرایشی

برای از بین بردن پف زیر چشم چه باید کرد

از جمله شایع ترین و آزار دهنده ترین مشکلات اکثر خانم ها و آقایان و چیزی که زیبایی صورت آنها را تحت تاثیر قرار میدهد داشتن و ایجاد پف در ناحیه اطراف چشم میباشد. روش های خانگی  راحت ترین و کم هزینه ترین روش میتواند باشد. خوشبختانه راههای درمانی زیادی از جمله روش های خانگی، پزشکی برای از بین بردن این پف وجود دارد که میتواند کمک بسزایی در درمان و از بین بردن پف اطراف چشم کند. در ادامه روش های خانگی و پزشکی از بین بردن پف چشم را مرور میکنیم.

آنچه خواهید خواند:

  • روش های درمان خانگی پف چشم
  • از بین بردن پف چشم با گل رز یا گل سرخ
  • از بین بردن پف چشم با کمپرس قهوه
  • از بین بردن پف چشم با یخ
  • از بین بردن پف چشم با ماساژ
  • بهترین محصولات از بین برنده پف چشم
  • از بین بردن پف چشم با ماسک خانگی
  • کرم یا پچ دور چشم
  • علت ایجاد پف چشم

روش های درمان خانگی پف چشم

خوشبختانه از بین بردن پف چشم روش های بسیار ساده و راحتی دارد که میتوانید به راحتی با ساده ترین وسایل در خانه این روش ها را انجام دهید و از پف چشم راحت شوید.

از بین بردن پف زیر چشم با چای کیسه ای

کمپرس چای کیسه ای نیز میتواند تاثیر بسیار خوب و مثبتی داشته باشد زیرا چای دارای آنتی اکسیدان و کافئین میباشد که کمک بسزایی به کاهش التهاب میکند و رگ های خونی را منقبض میکند.

از بین بردن پف چشم با گل رز یا گل سرخ

در این روش مقداری گلبرگ های گل رز و یا همان گل سرخ را در ظرف های مخصوص آسیاب زعفران خوب میکوبیم و سپس به آن روغن بادام اصل اضافه میکنیم و به نواحی زیر چشم و قسمت های پف چشم میمالیم تا هم کمک به از بین بردن پف چشم و هم به از بین بردن سیاهی دور چشم کند .

از بین بردن پف چشم با کمپرس قهوه

پودر قهوه حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضد التهاب دارد همچنین حاوی آنتی اکسیدان میباشد که به برطرف کردن پف دور چشم کمک میکند.
روش استفاده به این شکل میباشد که مقداری پودر قهوه را با مقداری پودر نارگیل ترکیب کرده و با استفاده از پد آرایشی و یا پنبه به زیر چشم بمالید و سپس اجازه دهید به مدت ده تا دوازده دقیقه بروی پوست باقی بماند سپس با استفاده از یک پنبه خوب پاک کنید

از بین بردن پف چشم با یخ

یخ یکی از بهترین ابزار برای از بین بردن پف چشم است که میتوانید به تنهایی یا به همراه ترکیبات دیگر از آن استفاده کنید.

از بین بردن پف چشم با یخ و هویج

یک هویج را رنده کرده و مطابق فیلم در ظرف های قالب یخ قرار دهید و روی آن آب بریزید و درون فریز قراردهید تا خوب یخ بزند .سپس طبق دستور در فیلم به زیر چشم ها و به نواحی پف و سیاهی زیر چشم بمالید .

از بین بردن پف چشم با کمپرس یخ

با قرار دادن ده دقیقه ای یک قاشق یا کیسه حاوی یخ بروی پلک میتوانید پف چشم را کاهش دهید زیرا یخ به تخلیه مایع اضافی زیر چشم که باعث ایجاد پف شده کمک کند

از بین بردن پف چشم با خیار یخ زده

سریع ترین راه از بین بردن پف چشم میتوان به استفاده از خیار یخ زده اشاره کرد که عملکرد آن شبیه کمپرس سرد میباشد از جمله مزایای استفاده از خیار یخ زده میتوان آبرسانی و روشن کنندگی پوست و از بین بردن سیاهی دور چشم هم اشاره کرد

از بین بردن پف چشم با ماساژ

ماساژ نیز از دیگر روش های ساده ای است که برای از بین بردن پف بالا و زیر چشم استفاده میشود. میتوانید ماساژ را تنها با انگشتان خود و یا با جید رولر و سنگ های ماساژ انجام دهید.

ماساژ برای از بین بردن پف بالای چشم

ماساژ به جریان خون بسیار کمک میکند و برای از بین بردن پف زیر چشم بسیار مفید است با ماساژ و ضربه به زیر چشم و اطراف چشم خود به گردش خون در این نواحی کمک کنید و همچنین فشار و ضربه های بسیار ملایم به قسمت های پف کرده اطراف چشم به دفع مایعی که باعث ایجاد پف شده کمک میکند.
دقت کنید که پوست اطراف چشم بسیار نازک و ملایم میباشد پس ، از ضربه های محکم و فشار دادن اطراف چشم خودداری کنید.
در هنگام ماساژ اطراف چشم میتوانید از کرم های دور چشم استفاده کنید تا انگشتان به نرمی و راحتی حرکت کنند و آسیبی به پوست اطراف چشم وارد نشود.

ماساژ برای از بین بردن پف زیر چشم

سنگ یشم گواشا ،جیدرولر، دستگاه گوی یخی، غلطک های مخصوص ماساژ و…. به از بین بردن پف اطراف چشم بسیار کمک میکند
توجه کنید که این ابزارها نیاز به سرم یا روغن مخصوص صورت برای حرکت روان و راحت تر بروی پوست صورت دارند
این دستگاهها با تشدید جریان خون به از بین بردن پف کمک میکنند.

شاید برای شما مفید باشد: روش پزشکی از از بین بردن پف چشم

بهترین محصولات از بین برنده پف چشم

از بین بردن پف چشم با ماسک خانگی

از جمله مفید ترین و نتیجه بخش ترین راههای از بین بردن پف های زیر چشم میتوان به استفاده کردن از ماسک های خانگی اشاره کرد.

درمان پف چشم با سیب زمینی و زردچوبه

در این روش مقداری زردچوبه را آب سیب زمین خوب مخلوط میکنیم ( سیب زمینی را رنده میکنیم و سپس سیب زمینی رنده شده را فشار میدهیم تا آب درون آن خارج شود)  تا حالت خمیر رقیق پیدا کند سپس خمیر را به زیر چشم میمالیم و اجازه میدیم حدود یک ربع باقی بماند و در آخر با آب سرد خوب آبکشی میکنیم  .

از بین بردن پف چشم با ماسک چای و قهوه

مقداری پودر قهوه را با چای سیاه دم شده خوب خیس کنید و سپیس طبق روال آموزش در فیلم به نواحی پف کرده و سیاه زیر چشم بمالید. 

ماسک سیب زمینی

ماسکی بسیار مفید برای از بین بردن پف و سیاهی چشم میباشد.

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک که کمک بسیاری به کشیدگی و لیفت پوست و کاهش پف میکند.

درمان پف چشم با ماسک آلوئه ورا

این ماسک حاوی ویتامین e و سرشار از آنتی اکسیدان میباشد که علاوه بر گردش خون به تغذیه پوست نیز کمک میکند.

ماسک از بین برنده پف چشم

یکی از بهترین و مقوی ترین ماسک های خانگی که میتوانید برای درمان پف چشم استفاده کنید ترکیب سفیده تخم مرغ، سیب زمینی، نشاسته و گلیسیرین است. این ماسک علاوه بر انقباظ و اقزایش خاصیت کشسانی پوست در کم کردن و از بین بردن پف چشم کمک بسیاری میکند.

ماسک شیر خشک برای پف چشم

اسید لاکتیک ،پروتئین و ویتامین مواد تشکیل دهنده شیر خشک هستند که برای درمان پف چشم مفید میباشند.

استفاده از دستمال گرم برای تورم ناشی از عفونت

استفاده از دستمال گرم زمانی تاثیر مفید دارد که که پف و تورم دور چشم به دلیل عفونت و ترشحات چشم باشد
در این روش حوله تمیز را با آب گرم خیس کنید و به روی چشم قرار دهید.

درمان پف چشم با کرم یا پچ دور چشم

پوست دور چشم هفت برابر نازک تر از پوست قسمت های دیگر بدن است و به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم اگر بالای سی سال سن دارید حتما یک کرم دور چشم را در روتین پوستی خود قرار دهید و روزانه دوبار از آن استفاده کنید. اگر هم پایین سی سال سن دارید میتوانید از پچ های دور چشم یا کرم های دور چشم سبک تری استفاده کنید.

روغن نارگیل برای از بین بردن پف چشم

روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان های متعدد از جمله لوریک اسید میباشد که در درمان پف چشم بسیار مفید میباشد برای نتیجه دائمی و همیشگی شبها قبل از خواب به آرامی و با نوک انگشت چند قطره روغن نارگیل به زیر چشم بمالید و ماساژ دهید.

درمان پف چشم با آلوئه ورا

این گیاه با دار بودن خواص درمانی بسیار مورد استقبال و درمان قرار گرفته است این گیاه حاوی آنتی آکسیدان و ویتامین میباشد که به بهبود پف زیر چشم کمک میکند.
برای استفاده راحت تر میتوانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.
ژل را به زیر چشم بمالید و بعد از 8 تا 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشورید
میتوانید دو بار درروز اینکار را انجام دهید
همچنین در یک توضیح کلی داشتن خواب کافی، استفاده صحیح از لوازم آرایشی ،نوشیدن آب کافی در طول روز ، دوری از سیگار و قلیان ،مصرف غذاهای حاوی کلاژن ،افزایش مصرف مواد حاوی ویتامین سی مانند پرتقال و گوجه فرنگی ،غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز و لوبیا و غذاهای دریایی در درمان و از بین بردن پف و تیرگی اطراف چشم کمک میکند.
همچنین در هنگام خواب کمی سر خود را بالاتر قراردهید

از بین بردن پف زیر چشم فوری

درمان پف چشم با آرایش

یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن فوری پف چشم میتوانید استفاده کنید آرایش است. برای این کار میتوانید از کانسیلر هم رنگ پوست استفاده کنید. اگر پف چشم تان به دلیل بی خوابی یا گریه به وجود آمده است میتوانید با آرایش به صورت موقتی این پف را پنهان کنید.

 شاید برای شما مفید باشد: اشتباهات آرایشی

جدیدترین محصولات از بین برنده پف چشم

علت ایجاد پف چشم

ایجاد پف و سیاهی زیر چشم میتواند به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و ضعیف شدن بافت های اطراف چشم و یا ژنتیک اتفاق بیفتد.

از جمله عوامل ایجاد پف دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

کمبود کدام ویتامین باعث پف زیر چشم میشود؟

کمبود ویتامین E

از مهمترین آثار کمبود ویتامین E در بدن میتوان به کبودی و پف زیر چشم اشاره کرد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم است که از آسیب های بدن در برابر استرس اکسیداتیو یا متعادل نبودن آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد جلوگیری میکند.
همچنین اکسیداتیو باعث پیری زودرس نیز میشود. با استفاده کردن روزانه یک یا دو عدد قرص ویتامین e  سلول های چربی زیر چشم تقویت میشوند و کمک به از بین رفتن تیرگی و پف زیر چشم میکند .

کمبود ویتامین امگا 3

یکی از اصلی ترین دلایل ورم و پف زیر چشم میتوان به کمبود ویتامین امگا 3 اشاره کرد .اسید چرب موجود در امگا 3 که DHA میباشد و در ماهی های روغنی مانند ماهی سفید و قزل آلا و .. موجود میباشد.فقدان و کمبود  این ویتامین تاثیر مستقیم در پف چشم دارد.
برای تامین این ویتامین میتوان از قرص های امگا 3 موجود در داروخانه ها استفاده کرد. بهترین زمان برای مصرف این ویتامین در کنار وعده های غذایی میباشد .

کمبود ویتامین C

دریافت کردن ویتامین C باعث ضعیف شدن رباط های زیر چشم میشود که همین امر باعث ایجاد کبودی و پف زیر چشم و همچنین پیری و چروک پوست زیر چشم میشود. پرتقال،گریپ فروت ، فلفل دلمه ای ، طالبی و …منبع این ویتامین میباشد.

کمبود خواب

کمبود خواب از رایج ترین دلایل ایجاد پف و سیاهی چشم است. کمبود خواب باعث بهم ریختن الگوی تنفسی بدن و در نتیجه کم شدن اکسیژن در خون میشود. بدن برای مقابله با این کمبود اکسیژن رگ های خونی خود را گشاد تر میکند تا بتواند خون و اکسیژن بیشتری به بدن برساند و این عمل باعث ترشح مایعات و پف کردن بدن میشود. اگر فکر میکنید علت ایجاد پف چشم تان به دلیل کمبود خواب است سعی کنید به مدت یک هفته زمان خواب کافی و درستی داشته باشد و به مرور زمان شاهد از بین رفتن این پف چشم میشوید.

رژیم غذایی

نمک که یکی از رایج ترین شکل های سدیم است، و از دلایل ایجاد پف چشم است. سدیم وظیفه تنظیم مقدار و حرکت آب در داخل و خارج سلول در بدن را دارد. وقتی بدن شما مقدار زیادی سدیم یا نمک مصرف کند این تعادل بهم میریزد و آب زیادی داخل سلول تجمع میشود که به این عمل اصطلاحا احتباس آب به معنی آب حبس شده داخل سلول میگویند که باعث ایجاد پف چشم میشود. 

چرا گریه باعث پف چشم میشود؟

گریه کردن به خودی خود باعث ایجاد احتباس آب در بدن میشود زیرا اشک دارای سدیم و نمک زیادی است و در نتیجه باعث پف کردن چشم میشود.

ایجاد پف چشم با آلرژی

نه تنها آلرژی های فصلی، بلکه آلرژی های غذایی و دارویی نیز میتوانند باعث ایجاد پف چشم شوند. آلرژی هایی که باعث پف چشم میشوند باعث آزاد شدن هیستامین در جریان خون میشوند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که باعث التهاب و تورم رگ های خونی و نشت مایعات به اطراف چشم و در نتیجه پف چشم میشود. از رایج ترین آلرژی هایی که باعث ایجاد پف چشم می شود میتوان به گرد و غبار، گرده گل، آجیل و بادام، گندم، شیر و لاکتوز و سویا اشاره کرد. 

افزایش سن

از دیگر عوامل اجتناب ناپذیری که باعث ایجاد پف چشم در هر فردی میشود کهولت و افزایش سن است. با بالارفتن سن پوست شما خاصیت کشسانی و ارتجاعی خود را از دست میدهد و کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا میکند. در نتیجه پوست شل میشود و باعث افتادگی و پف چشم میشود.

 شاید برای شما مفید باشد: میکروبلیدینگ چیست؟

بهترین کرم برای از بین بردن پف دور چشم

ایجاد پف چشم به علت بیماری

بعضی وقت ها پف چشم میتواند به دلیل بیماری به وجود بیاید. توجه داشته باشید که حتی بیماری هایی که قسمت های داخل و یا معده را درگیر میکند میتواند باعث پف چشم شود و این موضوع فقط مربوط به بیماری های چشمی نیست.

از جمله بیماری ها و شرایط پزشکی ایجاد کننده پف چشم:

مصرف دارو و پف چشم

مصرف دارو میتواند از دیگر دلایل ایجاد پف چشم باشد. اگر داروی خاصی مصرف میکنید میتوانید عوارض دارو را مطالعه کنید تا متوجه شوید ایجاد پف چشم در عوارض آن است یا خیر. در ادامه چند تا از داروهایی که باعث ایجاد پف چشم میشوند را نام بردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *