مقالات آرایشی

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم

بی بی کرم چیست؟

BB کرم ها که به نام بالم زیبایی (Beauty Balm) و بالم ضدلک (Blemish Balm) نیز شناخته شده اند که آبرسانی، مقابله با پیری و چروک پوست، محافظت در برابر اشعه مضر آفتاب و یکدستی و یکنواختی رنگ پوست از جمله خصوصیات بی بی ها می باشد. کرم های بی بی هم جزو محصولات آرایشی و هم جزو محصولات مراقبت از پوست می باشد و امروزه در صنعت آرایشی و بهداشتی بی بی را به صورت ترکیبی از چند نوع کرم میشناسند.
پرایمر (برای پایه آرایشی مورد استفاده قرار میگیرد)، ضد آفتاب، کانسیلر از چند نوع کرم های تلفیق شده در بی بی کرم می باشند. یک بی بی کرم خوب با برند شناخته شده به راحتی لک ها و نقص های پوستی شما را پوشش میدهد زیرا مواد معدنی استفاده شده در این کرم ها در درمان لک های صورت بسیار مفید هستند.

کاربردهای بی بی کرم

بی بی کرم ها بهترین محصول برای کسانی که پوست مستعد جوش آکنه دارند است زیرا با بافت سبکی که دارند به پوست اجازه تنفس میدهند و از ایجاد جوش جلوگیری میکنند.بی بی ها بهترین انتخاب برای زمان سفر می باشد زیرا با استفاده از کرم های بی بی همزمان از پرایمر، ضدآفتاب و پودرهای آرایشی استفاده کرده اید. از نکته های جالب و مهم کرم های بی بی دارا بودن آنتی اکسیدان می باشد که به بهبود ظاهر پوست کمک میکند زیرا آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، AوE می باشد که به بهبود و قابلیت ارتجاعی پوست و روشن شدن پوست کمک میکند. همچنین اسید هیالورونیک موجود در این کرم ها، مفید برای پرکردن و حجم دادن به پوست صورت می باشند.
بی بی ها با داشتن میزان مناسبی Spf در فرمولاسیون خود و دفع اشعه های مضر آفتاب، کمک بسیاری به محافظت و تغذیه پوست میکند. با استفاده از کرم های بی بی زمان مورد نیاز برای آرایش خود را نصف کنید.
بی بی کرم ها میزان پوشانندگی زیادی ندارند و با بافت نرم و سبکی که دارند به راحتی به روی پوست میشینند و پوست را یکدست میکنند. بی بی کرم مناسب با رنگ پوست خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید رنگ صورت شما با گردن و بدن و صورت یکسان شود و پوست شما زیبایی طبیعی و لطافت برای آرایش روزمره داشته باشد.

BBcream

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم چیست ؟

بی بی کرم (Blemish Balm) یک بالم زیبایی است در صورتی که سی سی کرم ها (color correcting ) برای تفاوت رنگ پوست در قسمت های مختلف پوست مانند قسمت هایی که به دلیل لک یا آفتاب گرفتن و هر عامل دیگری، پوست دو رنگ شده است، ولی کرم های بی بی علاوه بر پوشش دهی کامل پوست به تامین رطوبت پوست کمک بسزایی میکند و کرم های بی بی قدرت نرم کنندگی بالایی دارند و بهترین پایه برای زیرسازی آرایش هستند.

استفاده کدام یک مناسب تر است بی بی ها یا سی سی ها ؟

بی بی ها آبرسانی بیشتری دارند و زیبایی و درخشندگی بیشتری به پوست میدهند و پوست را شاداب و سرحال میکنند و برای پوست های خشک بسیار مناسب تر هستند در عین حال سی سی کرم ها برای پوست های چرب بسیار عالی و مناسب هستند زیرا غالبا با فرمولاسیون مات وارد بازار میشوند و پوشش سبک تری دارند.

معرفی چند نوع از بهترین کرمهای بی بی

 شاید برای شما مفید باشد: تفاوت و تشخیص ریمل اصل از تقلبی اسنس

دلایل انتخاب بی بی کرم به عنوان پایه آرایشی

روشن کننده پوست می باشد و بسیار طبیعی است.
پوششی که با BB کرم دریافت می کنید طبیعی و شبنم دار است یعنی آبرسان بسیار خوبی برای پوست می باشد، هرگز باعث سنگین یا ماسیدگی و یا به اصطلاح حالت کیکی بر روی پوست شما نمیشود . بعلاوه، می‌توانید به راحتی کرم BB را با انگشتان خود به پوست صورتتان بمالید، که این کار به بی بی اجازه می‌دهد تا در پوست شما کاملا جذب شده و آرایشی بدون دردسر داشته باشد.
برای کسانی که نیاز به پوشش دهی بیشتری دارند، کرم‌های BB به اندازه‌ای سبک هستند که میتوان زیر لایه‌ای از فونداسیون معمولی قرار بگیرند.
این کرم ها لکه ها و عیوب پوستی شما را بدون تحریک و هیچ گونه آسیب پوستی میپوشاند.
اگر پوست مستعد آکنه و جوش دارید و نیاز به پنهان کردن لک و جوش و آکنه دارید، شما برای بهبود و درمان پوست خود می توانید از کرم BB استفاده کنید. مواد معدنی تسکین دهنده، آبرسان و مغذی موجود در فرمولاسیون کرم BB برای درمان لکه ها مفید هستند.

آیا BB کرم برای انواع پوست مناسب است؟

پاسخ کوتاه این است که بله، کرم های BB برای انواع پوست، از جمله چرب، خشک، مستعد آکنه و غیره مفید هستند. اما باید به چند نکته اشاره کرد.
اگر نوع پوست‌تان چرب‌تر است، حتماً باید یک بی‌بی حاوی مرطوب‌کننده‌ انتخاب کنید تا مطمئن شوید که آبرسانی مناسب مورد نیاز پوستتان را دریافت می‌کنید.
خانم‌هایی که رنگین‌پوست هستند برای یافتن سایه BB که مناسب پوستشان است، باید دقت بیشتری کنند، زیرا اگر رنگ مناسبی انتخاب نکنند ، کرم‌های BB می‌توانند رنگ و حالتی خاکستری به پوست آنها بدهد.

 شاید برای شما مفید باشد: میسلارواتر چیست؟

انتخاب بی بی کرم مناسب

نحوه استفاده از بی بی کرم

کرم BB را بعد از هر سرم یا مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان روی پوست تمیز خود بمالید.
از یک برس فونداسیون، اسفنج یا انگشتان خود برای زدن استفاده کنید. بهترین انتخاب استفاده از انگشتان دست می باشد زیرا آنها محصول را گرم می کنند و اجازه می دهند راحت تر با پوست ترکیب شود. سپس اجازه دهید محصول روی پوست شما کاملا جذب شده و به اصطلاح بنشیند.
برای پوشش بیشتر و کانسیلر در قسمت های جوش یا آکنه و لک دار پوست، از فونداسیون استفاده کنید.
اگر می دانید که قرار است برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار بگیرید، از یک محصول اضافی دیگر مانند ضد آفتاب های قوی با SPF بالا نیز استفاده کنید.

راهنمای خرید BB کرم

اسید هیالورونیک و گلیسیرین هر دو مرطوب کننده بوده و به پوست آبرسانی می کنند. همچنین خیار و آلوئه را به دلیل خواص تسکین دهنده و آبرسانی برای ترکیبات بی بی کرم ها انتخاب کنید.

راهنمای BB cream

انتخاب کرم بی بی مناسب برای پوست های چرب

اگر پوست چرب دارید، به دنبال بی بی هایی با فرمولاسیون مبتنی بر آب باشید. اگر پوست خیلی چرب دارید، از کرم BB استفاده کنید که دارای خاک رس کائولین می باشد، که به جذب چربی اضافی بدون تحریک پوست کمک می کند.
علاوه بر این، در انتخاب بی بی از فرمول های معطر دوری کنید و برای جلوگیری از تحریک، فرمول های ضد حساسیت را انتخاب کنید و البته SPF همیشه مکمل خوبی برای کرم BB است.
در نهایت، قبل از خرید یک محصول، چند نمونه روی گردن خود تست کنید تا ببینید چگونه ترکیب می شود و آیا با رنگ پوست شما مناسب است یا خیر و همچنین برای دریافت بهترین کرم بی بی متناسب با نوع و رنگ پوست خود، میتوانید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

 شاید برای شما مفید باشد: کانتور چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *