مقالات آرایشی

پودر بیک چیست؟

امروزه لوازم و مواد آرایشی با تنوع بالا وارد بازار آرایشی شده که آرایش ها را بهتر، آسان تر و زیبا تر میکنند. یکی از کاربردی ترین محصولات آرایشی که خیلی بین میکاپ آرتیست ها و اینفلونسرها معروف شده و استفاده میشود پودر بیک یا همان بیک کردن بعد از آرایش است.
بعد از شنیدن اسم پودرهای بیک سوالات زیادی در ذهن کسانی که کمتر با محصولات جدید آرایشی آشنا هستند پیش میاید که تو این مقاله به این سوالات شما کوتاه ترین و پر معنی ترین و کاربردی جواب ها را خواهیم داد.

پودر بیک چیست و یا منظور از بیک کردن آرایش چیست ؟
پودرهای بیک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند ؟
چگونه و در چه قسمت هایی از صورت از پودر بیک استفاده کنیم؟
وسیله مناسب برای بیک کردن آرایش چیست؟
تفاوت پودرهای بیک با فیکساتور و اسپری فیکس در چیست ؟
بهترین پودر بیک ها کدامند ؟

آنچه خواهید خواند:

  • پودر بیک چیست؟
  • معرفی بهترین پودر بیک
  • ویژگی های پودر بیک
  • چه کسانی باید از پودر بیک استفاده کنند؟
  • پودر بیک برای کدام قسمت های صورت استفاده میشود؟
  • روش استفاده از پودر بیک
  • تفاوت بین پودر بیک و پودر فیکس

پودر بیک چیست؟

پودر بیک محصولی آرایشی است که بعد از استفاده نیاز به زمان کوتاهی دارد تا بروی پوست صورت جذب شود. این پودر با بافت نرم و مخملی که دارد باعث ماندگاری طولانی آرایش بر روی پوست صورت، مخصوصا در فصل هایی از سال که صورت عرق میکند و آرایش صورت سریع از بین میرود، میشود. هنگامی که شما مواد آرایشی مانند کرم پودر و کانسیلر را روی پوست تان میزنید، گرمای بدن شما باعث ذوب شدن آن ها میشود. اما پودرهای بیک با جذب این چربی و روغن های ذوب شده باعث ماندگاری آرایش، یکسدت شدن و صاف شدن آرایش میشود.
پودرهای بیک بسیار شل و پودری هستند و همین امر کمک میکند به راحتی بر روی پوست صورت شما بنشیند و مانع تجمع کرم پودر یا کانسیلر در چین و چروک های پوست صورت شما میشوند.
معمولا این پودرها مات هستند زیرا روغن اضافی پوست را جذب میکنند و به بهتر شدن، ماندگاری و مات شدن آرایش کمک میکند.
در یک توضیح کوتاه و کامل میتوان گفت برای بهتر شدن و ماندگاری بالای آرایش صورت از نوعی پودر که به نام پودر بیک شناخته شده است استفاده میکنند.

 شاید برای شما مفید باشد: اسکراب چیست؟

معرفی بهترین پودر بیک

ویژگی های پودر بیک

ویژگی های یک پودر بیک خوب داشتن یک بافت مخملی و مات و سبک می باشد که هیچ گونه سنگینی و چربی به پوست اضافه نکند و با آبرسانی و حفظ رطوبت پوست از خشکی پوست صورت جلوگیری کند. همچنین این محصول فاقد هر گونه ماده معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم، زینک اکساید و سیلیکا باشد زیرا این مواد معدنی در هنگام عکاسی باعث فلش بک روی صورت شما میشوند و رنگ پوست شما را بسیار سفید و غیر طبیعی نشان میدهد.

چه کسانی باید از پودر بیک استفاده کنند؟

هرکس با هر نوع پوستی میتواند از پودرهای بیک استفاده کند. اگر آرایشی ملایم و سبک دارید یا قرار نیست مدت زیادی آرایش روی صورت تان بماند نیازی به استفاده از پودرهای بیک ندارید. اما کسانی که در آرایش خود از زیرسازی و پوشش دهی کامل صورت با کرم پور و کانسیلر استفاده میکنند، یا قرار است آرایش خود را برای مدت طولانی نگه دارند، بهتر است برای ماندگاری بهتر آرایش از پودرهای بیک استفاده کنند.
همچنین اگر نگران هستید که به دلیل هوای گرم یا غعالیت بدنی بالا، دچار تعرق شوید و آرایش تان بهم بریزد، حتما پودر بیک را به لوازم آرایشی خود اضافه کنید.

پودر بیک برای کدام قسمت های صورت استفاده میشود؟

از جمله قسمت هایی که در آرایش صورت خیلی سریع دچار بهم ریختگی و از بین رفتن آرایش میشود زیر چشم، خط خنده و خط اخم است که استفاده از پودر بیک در این نقاط به ماندگاری و از بین نرفتن آرایش و همچنین جلوگیری از ماسیدگی آرایش در این نقاط کمک بسیاری میکند.
زیرچشم ها به خاطر داشتن چین و چروک، اختمال ماسیدن کرم پودر بیشتر از نقاط دیگر صورت است و استفاده از پودر بیک از این اتفاق جلوگیری میکند.
همچنین چانه از قسمت هایی از صورت است که چربی زیادی دارد و باعث برق زدن آرایش صورت میشود برای جلوگیری از این کار، مات کردن چانه با پودرهای بیک بهترین راه حل است.

روش استفاده از پودر بیک

مراحل بیک کردن آرایش

قبل از هرچیز پوست خود را به خوبی شست و شو دهید تا آلودگی ها و چربی های اضافه از بین بروند و سپس از آبرسان پوست استفاده کنید.
پرایمر و کرم پودر خود را استفاده کنید و کاملا پوست صورت را به صورت یکدست پوشش دهید.
از کانسیلر برای نقاط تیره پوست مثل زیر چشم، بالای لب و چانه استفاده کنید.
حالا با استفاده از یک اسفنج مرطوب مقدار زیادی از بیک خود را بردارید و به آرامی با ضربه های آهسته به نقاط مد نظر مثل چانه و زیر چشم و دور لب بزنید.
بعد از استفاده کامل از پودر در نواحی صورت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و بعد از 10 دقیقه با استفاده از یک براش بادبزنی پودرهای اضافی صورت خود را پاک کنید.
این زمان 5 تا 10 دقیقه که باید صبر کنیم برای این است که بیک چربی کرم پودر و کانسیلر را جذب کند و ماندگاری آرایش را بالا ببرد و به آرایش جلوه ای مات و مخملی بدهد.
پس از گذشت چند دقیقه پودر های اضافی را پاک کنید و از یکدستی و جلوه مات آرایش خود لذت ببرید.

 شاید برای شما مفید باشد: بی بی کرم چیست؟

تفاوت بین پودر بیک و پودر فیکس

تفاوت پودر بیک و پودر فیکس یا فیکساتور بسیار است از جمله مهم ترین تفاوت شان رنگ آن ها است که پودرهای بیک ها معمولا رنگی روشن متمایل به سفید دارند که البته به دلیل نداشتن مواد معدنی هیچ گونه سفیدی و بی روحی به صورت و آرایش شما نمیدهد ولی فیکساتور ها کاملا بی رنگ هستند.
تفاوت دیگه این دو محصول در کاربرد آنها است. پودرهای بیک برای مات کردن آرایش مورد استفاده قرار میگیرد و در صورتی که فیکساتور در دو نوع هم مات کننده و هم در خشان کننده هستند که هر کدام استفاده خاص خود رادارند.
به دلیل پودری بودن بیک ها باید با استفاده از اسفنج مرطوب و براش مورد استفاده قرار گیرد اما فیکساتورها به دو نوع محلول و پودری مورد استفاده قرار میگیرند که نوع محلول آنها به شکل اسپری مورد استفاده قرار میگیرد و کمک به ماندگاری آرایش میکند و نوع پودری آن به کمک براش به قسمت های صورت زده میشود.
محل استفاده پودر بیک ها در نواحی خاص صورت که در بالا نام برده شد است در صورتی که فیکساتورها در همه نواحی صورت استفاده میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *