دانستنی های مو

ماسک موی خانگی

ماسک موی خانگی

11 روش برای ساختن ماسک موی خانگی برای موهای فر و مجعد، خشک، چرب

این روش ها برای ساختن ماسک رضایت شما را بیشتر از آخرین باری که برای ترمیم موهای خود اقدام کردید، تضمین خواهد کرد. اینترنت پر است از آموزش هایی که ارزش وقت گذاشتن ندارند. به همین دلیل اینجا برای کمک به داشتن موهایی بهتر و جلوگیری از فاجعه ای که ممکن است برای موها پیش بیاید، 11 ماسک موی خانگی محبوب برای موهای خشک، آسیب دیده، فر، چرب و هر نوع مویی را معرفی می کنیم. مطمئن باشید ارزش یکبار امتحان کردن را خواهند داشت. پس یک نوشیدنی خنک و خوشمزه آماده کرده و یکی از این ماسک ها را به موهایتان بزنید.

ماسک موی خانگی برای رشد مو

اگر کسی به شما گفت با یک بار استفاده از ماسک موی خانگی موهای شما بلند تر شده و سریع تر رشد می کند، مطمئن باشید که حقیقت را نمی گوید (فقط دی ان ای شما می تواند همچین کاری انجام دهد). ولی شما می توانید با استفاده از مواد نرم کننده، تقویت کننده و مرطوب کننده ای که در این ماسک موی خانگی به کار رفته، به سالم بودن پوست سر خود کمک کرده و رشد موها را تحریک کند.

شاید برای شما مفید باشد: فواید ماسک مو

ماسک مو خانگی با آلوئه ورا

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

عصارۀ ژل یک برگ آلوئه ورا 1 دسته گیاه رزماری تازه (اکلیل کوهی) 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 3 کپسول ویتامین E نرم کنندۀ موی مورد علاقۀ خود

تمام مواد را به مدت 10 ثانیه با هم ترکیب کنید تا نرم و یکدست شوند. ترکیب را از صافی رد کنید تا وقتی آنرا به موها می زنید اثری از برگ های رزماری یا آلوئه ورا در آن نباشد و یکدست شود. مخلوط را در یک شیشۀ دهان گشاد یا یک کاسۀ کوچک ریخته و چند قاشق از نرم کنندۀ مورد نظر خود را به آن اضافه کرده تا غلیظ شود. بخوبی آنها را مخلوط کنید. سپس ماسک را به موهای تمیز خود زده و با کلیپس ببندید. بگذارید به مدت 30 دقیقه روی موها بماند و سپس مثل همیشه با شامپو و نرم کننده آنرا بشوئید.

ماسک برای موهای آسیب دیده یا شکننده

اگر به اندازۀ کافی موهای خود را مرطوب می کنید ولی هنوز هم موهایتان خشک و شکننده هست، این ماسک موی پروتئینی چارۀ کارتان است. این ماسک موی خانگی از تخم مرغ که غنی از پروتئین بوده، روغن نارگیل و آووکادو تشکیل شده تا استحکام و مقاومت را به موها برگرداند. در کنار آنها آلوئه ورای مرطوب کننده و روغن زیتون نیز برای افزایش انعطاف پذیری مو بکار رفته است.

ماسک مو با روغن زیتون

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

1 الی 2 تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف آووکادو بدون هسته و بریده شده
2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو (اختیاری)
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (اختیاری)
عصارۀ برگ آلوئه ورا (اختیاری)
بطری اسپری دار

همۀ مواد را داخل مخلوط کن ریخته و تا زمانی که کاملاً نرم و یکدست شوند مخلوط کنید. موهای خود را قسمت بندی کنید. یک قسمت را جدا کرده و باقی را با کلیپس بالا ببندید. بطری اسپری دار را با آب پر کنید و هر قسمت از موها را قبل از اینکه ماسک مو بزنید، با استفاده از اسپری نمدار کنید. یک قاشق از ماسک را برداشته و به موهای خود بزنید تا کاملاً به ماسک آغشته شود و سپس با کلیپس جمع کنید. اگر نوع موهایتان به گونه ای است که به هم گره می خورد، از کلیپس استفاده نکنید. اول درهم تنیدگی و گره ها را باز کرده و سپس با روبان یا نوار ببندید. موهای خود را با کلاه حمام یا کیسۀ پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حداقل 20 دقیقه در همان حالت بماند. به حمام رفته و مانند همیشه موها را با شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک موی خانگی برای درخشش مو

این ماسک موی خانگی بیشتر از 2 میلیون بار در یوتیوب بازدید داشته و یکی از محبوب ترین آموزش های یوتیوب است. و دلیل خوبی هم برای این دارد: این ماسک از مواد ارزشمند، از تخم مرغ تا عسل و روغن نارگیل تشکیل شده تا موهای شما را پس از هر بار شستشو نرم و درخشان کند.

ماسک مو با عسل و تخم مرغ

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

1 عدد موز خرد شده 1 عدد تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری عسل 2 قاشق غذاخوری سس مایونز (یا آووکادو) 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

مخلوط کن خود را بیرون بیاورید. (شما باید این ترکیب را مخلوط کنید وگرنه بعداً باید تکه های موز را از لای موهایتان بیرون بیاورید)، تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. حدوداً 10 ثانیه مخلوط کنید تا ترکیب صاف و یکدست شود. ترکیب را به آرامی به موها بزنید. اگر می خواهید این کار بدون اشتباه و کثیف کاری انجام شود، ماسک را داخل بطری مخصوص رنگ مو بریزید تا بتوانید به راحتی در تمام سطح مو پخش کنید. و یا می توانید مخلوط را داخل یک کاسه ریخته و موها را دسته ای در آن فرو کنید تا تمام مو به ماسک آغشته شود. موهایتان را با کلیپس یا کش مو ببندید. روی آن یک کلاه حمام یا کیسه پلاستیکی کشیده و بگذارید برای 1 ساعت بماند. به حمام رفته و مانند همیشه موها را با شامپو و نرم کننده شستشو دهید.

شاید برای شما مفید باشد: فرق ماسک مو و کرم مو در چیست؟

ماسک موی خانگی برای موهای خشک

اگر موهایتان به طرز باورنکردنی خشک شده و هیچ ماسک یا نرم کننده ای نتوانسته کمک تان کند، این ماسک موی خانگی را امتحان کنید. در این ماسک فقط شی باتر و روغن نارگیل بکار رفته تا موهای شما را بسیار نرم و صاف کند. این ماسک بسیار غنی و قوی هست ولی نترسید، در نهایت موهایتان شسته می شود.

ماسک مو با روغن نارگیل

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

1/3 فنجان روغن نارگیل 1/3 فنجان شی باتر (شی باتر یا کره شی یک روغن گیاهی است که از دانه‌های روغنی درخت شی در آفریقا استخراج می‌شود. از آن جایی که این روغن جامد است و شکلی مشابه کره دارد، به آن کره شی می‌گویند)

شی باتر و روغن نارگیل را در یک کاسۀ مقاوم در برابر حرارت بریزید. داخل یک کاسۀ دیگر از همان جنس آب ریخته و درون ماکروویو بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسۀ حاوی شی باتر و روغن نارگیل را روی کاسۀ آب بگذارید و اجازه دهید به آرامی با حرارت آن، مواد آب شده و نرم شوند. درحالیکه مخلوط هنوز گرم است، آنرا به موهایتان بزنید. اگر موهایتان بطور طبیعی چرب هست، این ترکیب را به ریشۀ مو نزنید. اجازه دهید ترکیب به مدت 1 ساعت روی موهایتان بماند. بهتر است موها را با کلاه یا کیسۀ پلاستیکی بپوشانید. مانند همیشه موها را با شامپو و نرم کننده بشوئید تا روغن اضافی از موها پاک شود. می توانید اول موها را با نرم کننده یکبار بشوئید (اینکار به پاک کردن چربی کمک زیادی می کند) و سپس موها را با شامپو و نرم کننده یکبار دیگر نیز شستشو دهید.

شاید برای شما مفید باشد: روغن های مفید مو

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده

اگر موهای شما آسیب دیده است (معمولاً بعد از دکلره، اتومو و وسایل حرارتی موها آسیب زیادی میبینند) باید در برنامه روزانۀ خود استفاده از ماسک موهایی که خاصیت نرم کنندگی زیادی دارند، استفاده کنید تا پروتئین های ترمیم کنندۀ کوتیکول و رطوبت مورد نیاز برای نرم شدن تارهای مو را تأمین کنید. اگر نمی خواهید فعلاً پولی بابت این موضوع خرج کنید، پیشنهاد می کنیم این ماسک موی مرطوب کننده را که در آن از سس مایونز استفاده شده، امتحان کنید.

ماسک مو با سس مایونز

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

½ فنجان سس مایونز 2 قاشق غذاخوری سر صاف ماست پرچرب 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (یا روغن زیتون یا آرگان) 1 قاشق چایخوری عسل

ابتدا موهای خود را با شامپو بشوئید تا تمیز و با طراوت شوند تا ماسک بتواند بهتر به تارهای مو نفوذ کند. درحالیکه موهایتان هنوز مرطوب است، (می توانید این کار را در حمام انجام دهید) ماسک را از وسط تارهای مو به سمت ساقه بزنید. احتیاط کنید ماسک مو با ریشۀ مو تماسی نداشته باشد. اجازه دهید ماسک مو حداکثر به مدت 1 ساعت روی موها بماند. می توانید در داخل حمام 10 دقیقه قبل از شستن مو ها آنها را از پشت آویزان کرده و یا با حوله و کلیپس آنها را بالای سر ببندید. موها را با شامپو مجدداً شستشو دهید. (از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید تا از شکستگی موها جلوگیری کنید). سپس نرم کننده بزنید.

ماسک موی خانگی برای موهای دکلره شده

اگر شما به تازگی موهایتان را دکلره یا رنگ کرده اید، قطعاً به این ماسک مو نیاز خواهید داشت. روشن کردن موها به کوتیکول مو آسیب زیادی می زند. مهم نیست آرایشگر شما چقدر حرفه ای باشد، شما بعد از هر بار دکلره یا روشن کردن موها نیاز به تأمین پروتئین و رطوبت مو دارید. (سلام به روغن نارگیل و موز)

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

1 عدد موز پوست کنده
1 الی 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری عسل
کیسه فریزر یا سلفون
کلاه حمام

همۀ مواد را در مخلوط کن ریخته و تا زمانی که به شکل کرم دربیایند مخلوط کنید. (اگر خوب مخلوط نکنید تکه های موز لای موهایتان باقی خواهد ماند) مخلوط را به موهای مرطوب خود بزنید و سپس با کلیپس بالای گردن تان ببندید. موهای خود را لای کیسه فریزر یا سلفون ببندید و سپس آنرا لای حولۀ گرم و مرطوب بپیچید. برای اینکه موها و کیسه و حوله باز نشوند و در همان حالت بمانند، روی سرتان کلاه حمام بگذارید. هدف از اینکار این است که حرارت و رطوبت را داخل موها نگهداشته تا روغن و رطوبت بهتر جذب تارهای مو شوند. بگذارید به مدت 30 دقیقه الی 1 ساعت در همین حالت بمانند. (هرچه طولانی تر بهتر). سپس به حمام رفته و موها را بشوئید. (نکتۀ حرفه ای: برای شستن موها از شامپوی بنفش استفاده کنید تا موهای بلوندتان براق بمانند.)

ماسک موی خانگی برای موهای فر و وز

موهای مجعد و وز کرده نشانۀ بزرگی از خشکی مو دارند. در این مورد شما فوراً به یک ماسک موی مرطوب کننده نیاز خواهید داشت. راحت ترین و بهترین ماسک مو برای موهای فر دار و وز کرده چیست؟ روغن خالص. روغن نارگیل و روغن زیتون هر دو روغن های سنگینی بوده و همچنین بهترین گزینه برای نگهداشتن رطوبت در تارهای مو می باشند. بنابراین این ماسک را هفته ای یکبار حتماً استفاده کنید.

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

روغن نارگیل یا روغن زیتون

نصف فنجان روغن نارگیل را در ماکروویو گرم کنید تا آب شود. (یا فقط نصف فنجان روغن زیتون را داخل کاسه بریزید) انگشتان خود را داخل کاسه کرده و به آرامی روغن را به موهای خشک فرفری خود بمالید. از ریشه شروع کرده تا به ساقۀ مو برسید. موهای خود را با کلیپس بالای سر ببندید و با کلاه حمام آنها را بپوشانید. اجازه دهید حداقل 1 ساعت در همین حالت بماند و سپس با شامپو موها را بشوئید. اگر موهایتان خیلی خشک و یا بشدت آسیب دیده است، بگذارید روغن شب تا صبح روی موها بماند و صبح موها را بشوئید.

ماسک موی خانگی برای موهای ضعیف

این ماسک مو برای آبرسانی واقعاً جادویی است. این ماسک از آووکادو، که سرشار از اسیدهای چرب است و موها را با رطوبت احاطه می کند، تشکیل شده است. همچنین در آن از عسل استفاده شده که مانند آبرسان طبیعی عمل می کند. عسل رطوبت را از هوا به داخل تارهای مو می کشاند. اگر مطمئن نیستید از کدام روغن استفاده کنید، برای موهای ضخیم و خشن و رنگ شده از روغن زیتون استفاده کرده و برای موهای معمولی و نرم از روغن آرگان استفاده کنید.همچنین می‌توانید مقاله روغن‌های مفید برای مو را مطالعه کنید.

ماسک مو خانگی با آووکادو

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

1 عدد آووکادوی رسیده 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان یا روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری عسل 1/8 فنجان شیرنارگیل (یا شیر بادام)

همۀ مواد را داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. (می توانید از همزن دستی هم استفاده کنید و یا اگر هیچ کدام ازین ها در دسترس نبود با چنگال آنها را مخلوط کنید.) مخلوط را به سرتاسر موها بزنید. دقت کنید که مو خشک باشد. مواد را از ریشه ها تا ساقۀ مو زده، سپس با کلیپس بالای سر ببندید. بگذارید به مدت 30 دقیقه در همان حال بماند و سپس مانند حالت عادی با شامپو و نرم کننده آنها را بشوئید.

ماسک موی خانگی برای موهای چرب

دلیل چربی موها چیزی بجز ژنتیک و هورمون ها نمی‌تواند باشد. دی ان ای خودتان را سرزنش کنید! ولی امتحان ماسک خانگی حل کنندۀ چربی مو بی‌فایده نخواهد بود. برای ساختن این ماسک که بر پایۀ آلوئه ورا است، از عسل (ضد باکتری طبیعی)، لیمو (ضد چربی طبیعی، اصلاً نباید برای صورت استفاده کرد چون خیلی اسیدی است)، و آلوئه ورا (آبرسان سبک) استفاده می شود تا بدون اینکه موها آسیب ببیند، چربی ها را از بین ببرد.

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

2 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
1 تکه لیموی آب گرفته شده (نصف قاشق چایخوری آبلیمو)

هر 3 مواد را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط را به موهای نمدار خود بزنید. روی پوست سر تمرکز کنید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس موها را بشوئید. (نیازی نیست حتماً شامپو بزنید ولی اگر می خواهید مشکلی نیست)

ماسک موی خانگی برای موهای خشک و خارش سر

سرکه سیب خارش پوست سر را تسکین داده و پی اچ پوست سر را متعادل می کند. آنرا با عسل تسکین دهنده و روغن نارگیل مرطوب کننده ترکیب کنید. حالا شما یک ماسک موی آرامش بخش و تسکین دهنده برای موهای صاف و فر دارید.

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری عسل 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید. (می توانید برای استفادۀ راحت تر آنرا 45 ثانیه در ماکروویو گرم کنید) عسل و سرکه سیب را با روغن مخلوط کنید. مخلوط را به ریشۀ خشک موها بزنید. مطمئن شوید که کل پوست سرتان با این ترکیب پوشانده شود. 30 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شامپو بشوئید.

بهترین اسکراب پوست سر و ماسک موی خانگی

این محصول فقط یک ماسک موی خانگی نیست، بلکه یک اسکراب پوست سر نیز است که از روغن های مرطوب کننده و عسل آنتی باکتریال استفاده کرده تا پوست سر خشک شما را بهبود ببخشد. شکر خام داخل این ماسک پوسته های روی سر را جدا کرده و از موها خارج می کند. با اینکه این اسکراب را می توان هم به موهای خشک زد و هم نمدار، ولی بهتر است روی موهای خشک آنرا استفاده کنید، چراکه روی موهای نمدار دانه های شکر سریعتر حل می شود.

مواد لازم برای ماسک موی خانگی

2 قاشق غذاخوری شکر خام
2 قاشق غذاخوری عسل
3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین

همۀ مواد را داخل یک کاسۀ کوچک بریزید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. کمی از اسکراب را برداشته و روی پوست سر و موها ماساژ دهید. موها را دسته دسته بردارید، اسکراب را به آن بزنید و سپس سراغ دستۀ بعدی بروید. همینکار را روی پوست سر انجام دهید تا زمانی که تمام سر با مخلوط پوشیده شود. به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس موها و پوست سر را با شامپو و نرم کننده بشوئید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *